به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا؛ سید علی درخشان افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در ارزیابی کلی از اجرای "بسیج ملی کنترل فشار خون" موفق به کسب رتبه چهارم در بین ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور شد.

به گفته وی، این دانشگاه در بحث عملکرد، نسبت جمعیت هدفی که فشار خون آنها اندازه گیری شده و در دو بخش سامانه ها و ایستگاه ها ثبت شده اند نیز موفق به کسب رتبه دوم گردید.

وی از دریافت لوح تقدیر ریاست دانشگاه از دست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین تجلیل از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور مقام عالی وزارت، دکتر نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و افزود: این مراسم در هفتمین روز از دیماه ۹۸ در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون، از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ تیر ماه ادامه یافت و در نتیجه آن، فشارخون ۳۰ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون، شناسایی شدند .همچنین در این کمپین، حدود ۸ میلیون نفر بیمار در معرض ابتلا به فشار خون نیز شناسایی شد. 46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1319126
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.