به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،" فرج الله اعرابی" ضمن تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اهمیت  برنامه های پیشگیرانه افزود: طرح یاری گران زندگی با عنوان  توانمند سازی و  پیشگیری از رفتارهای پرخطر و اعتیاد یک طرح آموزشی سیستمی و برنامه محور در زمینه پرورش مهارت ها و افزایش توانایی های فردی و اجتماعی جهت آماده سازی  برای مواجه  موثر با مشکلات و چالش های زندگی  و ارتقاء سطح سلامت روان افراد است .

اعرابی  گفت: در اجرای رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه اهتمام همه‌ جانبه  در خصوص  پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی، و اجرای شاخص های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌ های گسترده‌،عملیاتی و تاثیر گذاری را طرح ریزی و به اجرا  گذاشته ایم.

وی افزود: این طرح، طبق تفاهم نامه  با ستاد مبارزه با مواد مخدر در سراسر استان و در دوره اول و دوم متوسطه  در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد اجرا می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی استان  در پایان افزود: در طرح مذکور تعداد 300 نفر از دبیران منتخب، بعنوان مدرس استانی، دوره های لازم را جهت ارائه آموزش های ویژه طرح توانمند سازی به  والدین، همکاران فرهنگی ودانش آموزان با موفقیت سپری نمودند. در این طرح با توزیع بیش از سی هزار کتابچه کار رایگان در بین مدارس ویژه دانش آموزان مدارس منتخب، آموزش های لازم به صورت  کارگروهی و مشارکتی انجام می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1316179
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.