مرتضی زمان‌پور شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به تصاویر دوربین‌های نظارتی و گزارش‌های دریافتی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، بارش باران در تمامی جاده‌های شهرستان‌های لردگان، بروجن، اردل، کیار، فارسان و بارش برف در شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد (گردنه خُلک و مرغملک) و بخش‌های ناغان شهرستان کیار، میانکوه شهرستان اردل، بازفت شهرستان کوهرنگ و فلارد شهرستان لردگان وجود دارد.

وی افزود: در همین راستا هشدارهای لازم از سوی دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به فرماندارن شهرستان‌های ۱۰ گانه استان اعلام شده است.

زمان‌پور تصریح کرد: برای تقویت کمی و کیفی اقدامات پیشگیری در هنگام سامانه بارشی استان، قرار شد ارسال تحلیل هفته‌ای هواشناسی، اطلاعیه، اخطاریه، پیش‌ بینی کوتاه‌مدت، دریافتی از سازمان بحران کشور، هواشناسی استان و کشور برای اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان، فرمانداران، شهرداران و رابطان بحران شهرستان‌ها به صورت سیستم پیامکی انجام شود.

وی یادآور شد: برای تسریع در روند اطلاع‌رسانی مقرر شده ارسال پیام در گروهایهماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های ۱۰ گانه استان صورت گیرد.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین قرار شده پیام‌های هشداری و ضروری از طریق گوشی‌های تلفن شخصی به فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان و همچنین به اطلاع رسانه‌های گروهی رسانده شود.

وی گفت: تا زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری کنترل جاده‌ها از طریق دوربین دفتر مدیریت بحران استانداری، پاک‌سازی برف در سطح معابر به خصوص در شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ به وسیله تامین ماشین‌آلات مورد نیاز، تامین کامیون از طریق دستگاه‌های اجرایی دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های گروهی صورت گیرد.

زمان‌پور تاکید کرد: هم‌اینک تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌ها ۱۰ گانه استان برای هرگونه خدمات‌رسانی به موقع در حالت آماده‌باش قرار دارند.

سرپرست شهرداری شهرکرد نیز با اشاره به شدت بارندگی، شرایط توپوگرافی، شیب بالای شهر و جهش آب و خروج آن از جوی و جدول در هنگام بارش‌ها گفت: این شهرداری برای خدمات‌رسانی به شهروندان و جلوگیری از اختلال در رفت و آمدهای شهری ۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات شامل ۳ دستگاه گریدر، ۴ دستگاه برف‌روب، ۱ دستگاه لودر، ۱۵ دستگاه کامیون حمل و پخش شن و نمک و تانکر، ۱ دستگاه بیل بکهو و ۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک را بسیج کرده است.

محمدرضا امیدی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در این راستا ۱۵۰ نفر نیروی انسانی خدماتی و فضای سبز شهری ستاد حوادث شهرداری شهرکرد نیز بکارگیری شده‌اند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای اقدامات مؤثر برف‌روبی، یخ‌زدایی، رفع نقاط آب‌گیر و لای‌روبی کانال‌ها در روزهای برفی و بارانی برای مرکز چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است.

امیدی تصریح کرد: در همین راستا شهرداری شهرکرد یک‌هزار و ۶۰۰ تن نخلوط شن و نمک ذخیره و برای توزیع در زمان مورد نیاز آماده کرده است.

وی یادآور شد: رها کردن انواع پلاستیک، بطری و زباله در جوی‌ها و جدول‌های سطح  شهر باعث شده تا در هنگام بارش زمینه آب‌گرفتگی معابر تشدید شود.

سرپرست شهرداری شهرکرد اظهار داشت: البته احداث برخی پل‌ها در مقابل درهای منازل مسکونی از سوی شهروندان باعث تنگی و مسدود شدن آب‌راهه‌های شهری و ایجاد اختلال در رفت و آمد می‌شود.

امیدی گفت: در همین راستا و به منظور جلوگیری از هرگونه انسداد جوی‌ها و جدول‌ها و همچنین پیشگیری از ایجاد اختلال در ترددهای شهری، علاوه بر تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای شهرداری شهرکرد به همکاری، همراهی و مشارکت شهروندان در مرکزچهارمحال و بختیاری نیاز است.

به گزارش ایرنا، کولاک برف شامگاه دوشنبه در گردنه چری سبب قطع محور ارتباطی اندیکا در استان خوزستان و کوهرنگ چهارمحال و بختیاری شد.

بارش برف شدید که از عصر روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرستان کوهرنگ آغاز شده گردنه‌های چری و شاه‌منصوری از توابع این شهرستان را مسدود کرده است.

بارش‌های سال آبی از یکم مهر تا ۲۳ آذر سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۴ میلیمتر رسید که این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۷ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۳ رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.