مرتضی زمان‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس پیش‌بینی‌های اعلام شده، اوج فعالیت سامانه بارشی از عصر روز دوشنبه تا سه‌شنبه همراه با بارش شدید برف و باران گاهی با رعد و برق و در برخی مناطق کولاک برف همراه است.
وی افزود: بارش سنگین برف و باران با بیش از ۶۰ میلیمتر در برخی مناطق، مه غلیظ، کاهش دید و در برخی نقاط همراه با کولاک از مخاطره‌های این موج بارندگی است.
زمان‌پور تصریح کرد: این سامانه بارشی در سطح استان به ویژه نیمه غربی و جنوبی فعال خواهد بود.
وی یادآور شد: لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای به لحاظ بارش برف، کاهش دید افقی بخاطر کولاک برف و مه، رعد و برق و خطر اصابت صاعقه و پس از آن با خروج سامانه کاهش دما و رخداد مه انتظار می‌رود.
سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی، لای‌روبی و پاک‌سازی جداول و معابر در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: از هم‌استانی‌های گرامی تقاضا می‌شود در این مدت از سفرهای غیرضرور در جاده‌های چهارمحال و بختیاری پرهیز کنند.
زمان‌پور تاکید کرد: عشایر و دامداران در مکان‌های امن و به دور از رودخانه‌ها و مسیل‌ها مستقر شوند و از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری کنند.
وی افزود: شیلات‌داران چهارمحال و بختیاری برای تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند.
به گزارش ایرنا، بارش‌های سال آبی از یکم مهر تا ۲۳ آذر سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۴ میلیمتر رسید که این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۷ درصد کاهش دارد.
به گزارش ایر نا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۳ رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است.
افزایش یا کاهش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.