شهریار صادقی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، وزن محصول خمیرمایه صادر شده در سال جاری را ۲هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان محصول به کشورهای لبنان، سوریه، عراق ،افغانستان و پاکستان صادر شده است.   

وی، میزان درآمد صادرات محصول خمیرمایه این واحد تولیدی در سال گذشته را ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت:  این استان بخش عمده‌ای از خمیرمایه استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کند.

مدیر اداری و بازرگانی شرکت خمیرمایه چهارمحال و بختیاری، تعداد افراد شاغل در این واحد صنعتی را ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از ۴ هزار تن محصول خمیرمایه در این واحد تولید می‌شود که این میزان ظرفیت ، اکنون قابل توسعه نیز است. 

کارخانه خمیر مایه چهارمحال و بختیاری با ظرفیت اولیه تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن خمیرمایه خشک، در منطقه صنعتی ناغان و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع قرار دارد.

به گزارش ایرنا، خمیرمایه یا همان مخمر نان در واقع توده سلول‌های مخمر ساکارومایسس سرویزیه (saccharomyces cerevisiae) است که به طور صنعتی و به دو حالت خمیرمایه‌تر و خمیرمایه خشک تولید می‌شود.

این واحد تولیدی در تیرماه ۱۳۸۰ آغاز به کار کرد و در حال حاضر بیش از نیمی از محصول آن به ۸ کشور دنیا صادر می‌شود.
شهرستان کیار در ۳۲ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.