الله‌کرم نصیری روز شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تسهیل در انجام روند صادرات کالاهای تولیدی این استان از طریق گمرک درون استان جزو برنامه‌های اصلی مسئولان مرتبط قرار گیرد.
وی با اشاره به تولید سالانه ۲۰ درصد بادام ایران در چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی صادرات این محصول راهبردی برای استان، از طریق گمرک سایر استان‌های کشور انجام می‌شود.
نصیری تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای انجام صادرات بادام و سایر محصولات تولیدی در چهارمحال و بختیاری از طریق گمرک استان نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی جایگاه صادراتی این استان دارد.
وی یادآور شد: تشکیل کارگاه آموزشی برای تبیین مباحث مرتبط با مقررات‌زدایی در حوزه صادرات و واردات بسیاری مشکلات مرتبط با این حوزه را رفع خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: عزم تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار استان در سال‌های اخیر باعث شده تا نرخ بیکاری این استان از ۲۲.۸ درصد به ۱۳.۹ درصد در تابستان سال‌جاری کاهش یابد.
وی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی گفت: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار می‌توانند در رفع مشکلات سخت کنونی کشور نقش‌آفرینی کنند.
نصیری تاکید کرد: تلاش برای فعال شدن صادرات به بازار اوراسیا و افزایش کشورهای هدف صادراتی می‌تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا، در این آین از ۸ صادرکننده نمونه استانی و ملی فعال چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، موکت، خوراک شیلات و آبزیان، ادوات کشاورزی، خشکبار غیرپسته‌ای و بادام، سیمان و کلینکر، پتروشیمی – پلیمری و محصولات پلاستیکی و تولید لوازم خانگی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.