در این آیین از ۵ پژوهشگر برتر دانشگاهی، یک پژوهشگر برتر دانشجویی، ۲ استاد پژوهشگر برتر و یک دانشجوی محقق برتر دانشگاه علوم پزشکی، ۴ فناور برتر مراکز رشد، یک واحد فناور برتر پارک علم و فناوری، ۳ عضو هیات علمی فناور، ۲ کارمند دستگاه اجرایی و ۳ طرح برتر با موضوع رونق تولید در استان تجلیل شد.

رییس دانشگاه شهرکرد در این آیین با قدردانی از تلاش پژوهشگران و همراهی مسئولان اجرایی در برگزاری هفته پژوهش اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی برای تمرکز بر تمامی ابعاد پژوهشی و فناوری است.

سعید کریمی، خروج استان از رکود را از اهداف مهم ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری دانست و گفت: بی‎شک هیچ موفقیتی بدون پشتوانه علمی و پژوهشی به سرانجام نمی‌رسد.

وی، بسترسازی برای تجاری‌سازی ایده‌های نو را از مهمترین برنامه‌های هفته پژوهش برشمرد و گفت: ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه و تجلیل از پژوهشگران برتر می‌تواند در تحقق این مهم نقش موثری ایفا کند.

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد نیز در این آیین با اشاره به آثار دریافتی در دبیرخانه هفته پژوهش و فناوری استان گفت: از مجموع دستگاه‌های اجرایی استان ۱۰ پرونده به دبیرخانه ارسال شد که ۲ مورد بالاترین امتیاز را کسب و پژوهشگر برتر اجرایی معرفی شدند.

محسن مبینی دهکردی افزود: همچنین از ۲۵ اثر تحقیقاتی دانشگاه‌های استان ۵ اثر بیشترین امتیاز لازم را کسب کرد و از دانشگاه علوم پزشکی نیز ۲ استاد پژوهشگر برتر و یک دانشجو انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی دانشگاه‌های استان نیز یک دانشجوی برتر، از مراکز رشد استان ۴ نماینده، یک واحد برتر از پارک علم و فناوری و ۳ عضو هیات علمی به عنوان فناوران برتر دانشگاهی معرفی شدند.

مبینی همچنین از انتخاب ۳ طرح برتر با موضوع رونق تولید در استان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار ۸ طرح با موضوع رونق تولید در استان تهیه شد که از این تعداد ۳ طرح که کارآمدی بیشتر داشتند انتخاب شدند.

شعار امسال هفته پژوهش و فناوری با عنوان "پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید" مشخص شده است.

برنامه‌های سال‌جاری هفته پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری از ۱۶ تا ۲۲ آذر امسال و برنامه‌های ملی این هفته از ۲۳ تا ۲۹ ماه‌جاری برگزار می‌شود.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۲۵ آذر به نام روز "پژوهش و فناوری" و هفته آخر آذر به نام هفته "پژوهش و فناوری" نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.