نورالله غلامیان دهکردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل شهر دوست‌دار کودک، اقدامات لازم برای مناسب‌سازی معابر و ایمن‌سازی فضاهای عمومی در شهرکرد انجام می‌شود.
وی افزود: ایجاد راه‌های امن به مدرسه و توسعه خانه‌های اسباب‌بازی در شهرکرد با پیوستن مرکز چهارمحال و بختیاری به شهر دوست‌دار کودک فراهم خواهد شد.
غلامیان دهکردی تصریح کرد: شناسایی منابع و امکانات حمایتی مردمی از کودکان و مشارکت در برگزاری جشن‌های مرتبط با آنان در سطح شهر جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حمایت از شهر دوست‌دار کتاب در شهرکرد به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: برای تحقق این اهداف شورای اجرایی سیاست‌گذاری و بسترسازی به منظور اجرای مفاد و راهبردهای تعیین شده در دستورالعمل شهر دوست‌دار کودک تشکیل و فعال می‌شود.
شهردار شهرکرد اظهار داشت: با اجرای این برنامه نیازهای کودکان شناسایی و برای تحقق آن به خصوص در برنامه‌های مرتبط با شهرسازی اقدام خواهد شد.
غلامیان دهکردی گفت: توجه به بسترهای روان‌شناسی و فیزیولوژی کودکان از مهمترین نیازهای جامعه کنونی بوده که در شهر دوست‌دار کتاب مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، ابتکار شهرهای دوست‌دار کودک در سال ۱۹۹۶ از سوی یونیسف و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد معرفی شد تا قطعنامه‌های تصویب شده در دومین کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد اسکان بشر را اجرایی کند.
بر این اساس رفاه کودکان، شاخص نهایی یک زیستگاه سالم، جامعه دموکراتیک و حاکمیت مطلوب است.
شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۶هزار دانش‌آموز دارد که بخشی از این دانش‌آموزان در رده سنی کودکان و نوجوانان قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.