به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، سید راشد جزایری در تشریح برنامه PMTCT افزود: ۴ مورد تشخیص اچ آی وی قطعی شده و مبتلایان به خدمات متصل شده اند و نوزادان مادرانی که در این برنامه بیماریابی کشف شده اند، پیگیری شده و هیچ مورد مثبتی در این نوزادان وجود نداشته است.
وی در ادامه با اشاره به توالی سابقه ادغام اچ آی وی در نظام سلامت در ایران تصریح کرد: طرح مساله ادغام برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ با تدوین بسته های ارائه خدمت بهورز، رابط بهداشتی، کارشناسان و پزشکان آغاز شد.
وی، تصویب ساختار مراکز مشاوره بیماری های رفتاری، ‌بازنگری وظایف سطوح مختلف با پیشرفت های جهانی برنامه ، کنترل اچ آی وی و تغییر رویکرد انجام آزمایش سطوح ارائه بسته خدمت (آموزش و اطلاع رسانی، خدمات پیشگیری ، آزمایش، مراقبت و درمان) و نیز سطوح ارجاع را از دیگر موارد مشخص شده در این برنامه برشمرد.
وی، رضایت آگاهانه ، حفظ محرمانگی و رازداری، مشاوره، تست معتبر و صحیح، برقراری ارتباط با سطوح ارائه دهنده خدمات مراقبت و درمان را از شروط اصلی برای انجام تست تشخیصی اچ آی وی برشمرد.
جزایری در ادامه، ایجاد تمایل به انجام تست، توصیه به انجام تست، انجام تست اولیه، اعلام نتیجه و ارجاع و ترغیب موارد مثبت برای تست تاییدی را برای انجام تست توصیه نمود و افزود: اگر چه اچ ای وی بعنوان یک معضل بهداشتی مهم است اما با انجام مراقبت های لازم قابل پیشگیری و کنترل است. 46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1304642
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.