مسعود ملکی شامگاه سه‌شنبه در نشست بررسی زمین‌های شهرک صنایع کارگاهی بروجن گفت: در این شهر ۷ هزار واحد صنفی مجاز فعال وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ واحد جزو صنایع نیمه‌مزاحم با درصد آلایندگی بسیار بالا است.

وی افزود: تمامی واحدهای صنفی مزاحم و نیمه‌مزاحم باید به شهرک صنایع کارگاهی بروجن منتقل شود.

ملکی تصریح کرد: برخی مردم از فعالیت صنایع نیمه‌مزاحم در سطح شهر بروجن به ویژه خیابان‌های خیام و رازی گلایه‌مندی کرده‌اند.

وی یادآور شد: حرفه‌های جوشکاری، آلومینیوم‌سازی، نجاری، صافکاری و رنگ‌آمیزی اتومبیل و تعمیرخودروهای سنگین جزو صنایع با درصد آلایندگی بالا در بروجن است.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ حدود ۴۰۰ قطعه زمین در شهرک صنایع کارگاهی بروجن به متقاضیان واگذار شده است.

وی گفت: به همین منظور فعالان صنایع با آلایندگی بالا موظف به انتقال کسب و کار خود به شهرک صنایع کارگاهی تازه تاسیس هستند.

ملکی تاکید کرد: در صورتی که این فعالان نسبت به ساخت و ساز و انتقال صنایع نیمه‌مزاحم به شهرک صنایع کارگاهی بروجن اقدام نکنند، زمین‌های واگذار شده به مالکان بازپس‌گیری می‌شود.

وی افزود: ظرفیت جدیدی برای صدور مجوز صنایع نیمه‌مزاحم در شهر بروجن وجود ندارد.

فرماندار شهرستان بروجن تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک و با ورود دستگاه‌ قضایی و بازرسی، زمین‌های واگذار شده به غیر در شهرک صنایع کارگاهی بروجن شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین با درخواست اتحادیه‌های صنفی و تایید اتاق اصناف، واحدهای غیرمجاز و بدون پروانه  کسب در شهرستان بروجن با همکاری نیروی انتظامی شناسایی و پلمب می‌شود.

وی گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با دریافت پروانه کسب و اخذ مجوزهای قانونی نسبت به دریافت زمین و شروع فعالیت در شهرک صنایع کارگاهی بروجن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، انتقال صنایع نیمه‌مزاحم شهرک صنایع کارگاهی بروجن از سال ۱۳۷۹ مطرح و در این راستا حدود ۴۰۰ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.