اقبال عباسی روز سه‌شنبه در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های توسعه‌ای استان باید تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: تحقق این هدف مهم باعث افزایش سرمایه‌گذاری، رونق اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش نرخی بیکاری و در نهایت جلوگیری از مهاجرت مردم چهارمحال و بختیاری به استان‌های دیگر می‌شود.

عباسی تصریح کرد: توجه به شاخص‌های توسعه شهری در بازنگری طرح‌های جامع شهرهای چهارمحال و بختیاری به طور جدی در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از توان اعضای سازمان‌های مردمنهاد، استادان دانشگاهی و رئیس دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر چهارمحال و بختیاری در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان می‌تواند در بهبود وضعیت مصوبات نقش‌آفرینی کند.

به گزارش ایرنا، براساس ماده ۵ آئین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در هر کارگروه از مجموع کارگروه‌های ۴ گانه این استان باید ۲ عضو از سازمان‌های مردم نهاد، ۲ فرد حقیقی و یکی از رؤسای دانشگاه‌های دولتی مرکز استان عضو باشند.

اعضای کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این نشست کلیات اجرایی ۱۲ طرح شامل پرورش گوسفند داشتی، گردشگری، بازنگری طرح جامع فرخ‌شهر و راه‌اندازی مرکز معاینه فنی در فرخ‌شهر را تصویب کردند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.