به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی بابیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات به آن‌ها مصرف می‌شودبیان کرد: از این مجموع ۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان زکات فطریه، ۱۵۳ میلیون تومان زکات واجب(جو و گندم) و بیش از ۲ میلیارد تومان زکات مستحب جمع‌آوری شده است.

وی با تشریح نحوه هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده افزود: ۸۴ درصد از زکات پرداختی مردم استان در زمینه خرید جهیزیه، درمان نیازمندان، تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و رفع نیازهای معیشتی مستمندان هزینه شده است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان ادامه داد: همچنین ۱۶ درصد باقی مانده نیز صرف احداث، مرمت و بازسازی پروژه‌های عمرانی شده است.

هاشمی بابیان اینکه ۳۵ روحانی به عنوان مبلغ در حوزه زکات و ۳۷۶ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان فعالیت می‌کنند گفت: تاکنون ۱۳۳ جلسه شورای زکات در روستاها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین احکام زکات و موارد مصرف آن گفت: نمودار احکام کلی زکات بر اساس فتوای همه مراجع شامل زکات مستحبی و واجب تهیه و در اختیار عاملان زکات قرارگرفته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1272729
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.