طهمورث الیاسی بختیاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این نرخ براساس شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر تابستان ۱۳۹۸ در مقایسه با تابستان ۱۳۹۷ اعلام شده است.

وی افزود: براساس اعلام مرکز آمار ایران این نرخ براساس فاصله اطمینان ۹۵ درصد بین ۱۱.۴ تا ۱۶.۴ درصد اعلام شده است.

الیاسی بختیاری تصریح کرد: این در حالی است که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در تابستان سال گذشته را ۱۴ درصد اعلام کرد.

وی یادآور شد: مرکز آمار ایران همچنین نسبت اشتغال چهارمحال و بختیاری در تابستان سال‌جاری را ۴۰ درصد و این نسبت در سال گذشته ۳۹.۷ درصد اعلام کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس همین آمار نرخ مشارکت اقتصادی این استان در تابستان امسال ۴۶.۵ درصد و در مدت مشابه سال قبل ۴۶.۱ درصد اعلام شد.

وی گفت: مرکز آمار ایران همچنین براساس شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر تابستان ۱۳۹۸ برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۱۳.۹ درصد برابر تابستان ۱۳۹۷ اعلام کرد.

الیاسی بختیاری تاکید کرد: براساس همین آمار، نسبت اشتغال چهارمحال و بختیاری در تابستان سال‌جاری طبق شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر تابستان امسال ۳۶ درصد و در سال گذشته ۳۶.۳ درصد اعلام شده است.

وی افزود: مرکز آمار ایران در این گزارش نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری براساس شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر تابستان ۱۳۹۸ در تابستان امسال را ۴۱.۹ درصد و در مدت مشابه سال قبل ۴۲.۲ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ نفر جمعیت دارد و بیکاری از مهمترین مشکلات این منطقه است.

۲۰۹۷/۷۳۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.