در این میزگرد ابراهیم علیرضایی سرپرست ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری، مسعود حبیبی رئیس سازمان عمران و بارآفرینی شهرداری شهرکرد، فرهاد رئیسی دهکردی عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد و سعید قاسمی کارشناس راه و شهرسازی استان حضور داشتند.

ارائه گزارش روند پیگیری طرح بازآفرینی شهری در استان، بررسی فرصت‎هایی که این طرح در راستای بازآفرینی محله‌های دارای بافت فرسوده و توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی فراهم کرده است و چالش‌های فراروی این طرح از مهمترین موضوعات مطرح شده در این میزگرد بود.

برنامه ملی بازآفرینی شهری از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید در سیاست توسعه پایدار محسوب می‌شود که ارتقای کیفی و بهبود زندگی ساکنان در بافت‌های فرسوده را هدف قرار داده است.

بازآفرینی شهری سیاستیجامع و یکپارچه برای حل مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری است به نحوی که منجر به ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

بافت‌های ناکارآمد شهری، پهنه‌هایی از شهر هستند که در مقایسه با سایر پهنه‌های شهر از جریان توسعه عقب افتاده، از چرخه تکاملی حیات جدا گشته و به کانون مشکلات و نارسایی‌ها تبدیل شده‌اند.

چهارمحال و بختیاری با وسعتی برابر ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع دارای بیش از یک هکتار بافت فرسوده شهری با نوعیت بافت ناکارآمد میانی و ۴۶۲ هکتار بافت سکونتگاه‌های غیررسمی است.

مشروح کامل این میزگرد بزودی بر روی سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به نشانی www.irna.ir در اختیار مخاطباند قرار می‌گیرد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.