به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در حاشیه دیدار محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد تاکید کرد: این طرح در زمینی به وسعت ۲۲ هزار مترمربع و زیربنای ۳۳ هزار و ۷۴۳ مترمربع با ۵ کاربری نماز جمعه، مهدیه، کتابخانه، سالن اجتماعات و پژوهشکده قرآنی از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است.


وی افزود: مجتمع فرهنگی مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد در ۲ طبقه با ۲ هزار و ۸۴۰ متر مربع در حال ساخت است.
نکونام تصریح کرد: گنبد اصلی مصلای شهرکرد بدون هیچگونه ستونی ۱۸ متر از کف ارتفاع، ۳۲.۵ متر قطر و یکهزار مترمربع وسعت دارد که در ایران بی نظیر است و  گنبد سالن مهدیه مصلای  شهرکرد نیز ۲۲ متر ارتفاع و ۱۱ متر قطر دارد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: پژوهشکده قرآنی این پروژه ۴ هزار و ۵۷۰ مترمربع و سالن اجتماعات آن ۴ هزار و ۸۹۰ مترمربع وسعت با گنجایش یکهزار و ۱۰۰ صندلی دارد.
وی گفت: کتابخانه این مصلا در ۴ طبقه با ۲ هزار و ۷۴۵ متر مربع و شبستان آن با ۲ طبقه و ۸ هزار متر مربع در حال احداث است.
نکونام تاکید کرد: ارتفاع گلدسته های آن از کف ۴۸ متر و از پشت بام ۳۸ متر است و  ۹۰ باب مغازه تجاری با ۸ هزار متر مربع زیربنا دارد.
به گزارش ایرنا، مصلای شهرکرد هر جمعه میزان نمازگرازان جمعه است و بیشتر مناسبت های ملی و مذهبی مرکز استان در این مجتمع برگزار می شود.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.