به گزارش ایرنا، سهراب بهرامی روز یکشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد در نشست با خبرنگاران افزود: بارش‌های بهار امسال اگر چه در بهبود آب‌های سطحی موثر بود اما این بارش‌ها تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی نداشت.

وی ادامه داد: از آنجا که بیش از ۹۰ درصد منابع تامین کننده آب شرب در استان از آب‌های زیرزمینی است همچنان با مشکل تامین آب مناطق روستایی مواجه هستیم و چنانچه منبع پایداری برای نیازهای آبی استان تدبیر نشود این تنش به بحران تبدیل می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: هم اینک ۴۸ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و در بسیاری از روستاها با اجاره چاه کشاورزی مشکل تامین آب روستاییان را بطور موقتی برطرف کرده‌ایم.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب در مناطق روستایی، افزود: با توجه به قرارگیری در فصل تابستان و کمبود آب از روستاییان استان انتظار می‌رود تا در مصرف بهینه آب بیش از پیش به الگوی صحیح مصرف توجه داشته باشند.

بهرامی با اشاره به تولید سالانه ۲۷ میلیون مترمکعب آب در مناطق روستایی استان، اظهار داشت: از این میزان ۱۷ میلیون مترمکعب به فروش می‌رسد و ۱۰ میلیون مترمکعب آن هدر می‌رود.

وی، هدر رفت آب را به دو شکل ظاهری و واقعی عنوان کرد و گفت: در رهدر رفت ظاهری، آب از طریق نشستی و یا شکستگی خطوط هدر می‌رود اما هدررفت واقعی آب شامل خطاهای کنتور و انشعاب دزدی می‌شود.

هم اینک از حدود ۸۰۰ روستا و آبادی دارای سکنه در چهارمحال و بختیاری، ۵۰۰ روستا در قالب ۸۹ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان قرار دارند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.