به گزارش ایرنا، در عملیات آزادی خرمشهر ، رزمندگان گمنامی نیز حضور داشتند که نام و یاد خاطره آنها در هشت سال دفاع مقدس برای همیشه زنده و بالنده است.
در عملیات بیت المقدس از چهارمحال و بختیاری نیز برخی از سرداران و رزمندگان جان خود را برای آزادی این خاک از دست متجاورزان رژیم بعث عراق نثار ایرانی اسلامی کردند.
از این رو همه ساله با نزدیک شدن به سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر برنامه های مختلفی از سوی ارگان ها، نهادها ، سازمان ها و بسیج برگزار می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری می گوید: برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد در 4 روز از یکم تا چهارم خرداد با شعار «ما پیروزیم» در این استان برگزار می‌شود.
«منوچهر ذوالفقاری» روز دوشنبه اظهار داشت: برنامه های بزرگداشت سوم خرداد برنامه‌های در دو بخش برنامه‌های عمومی و مشترک و برنامه‌های اختصاصی برگزار می‌شود.
به گفته وی، از جمله برنامه‌های عمومی و مشترک سخنرانی مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی (سنگرسازان بی‌سنگر) و پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و شهدای گمنام در سراسر استان، حضور راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس به مدارس و ادارات است.
وی افزود: فضاسازی شهری با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های لیالی قدر، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری آیین‌های تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان عملیات بیت المقدس در سطح شهرستان‌ها، برگزاری یادواره‌های شهدا در سراسر استان و برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر دفاع مقدس از دیگر برنامه های بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در استان است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری نشست‌های تبیین گام دوم انقلاب با رویکرد شعار «ما پیروزیم» و تبیین نقش عملیات بیت المقدس و دستاوردهای آن در روند جنگ تحمیلی،برگزاری رژه موتوری با مارش آزادسازی خرمشهر ، برگزاری تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی، کارگاه های هنری و برگزاری آیین عصر شعر و خاطره دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
وی گفت: برگزاری نشست بصیرتی با موضوع تبیین گام دوم انقلاب، برگزاری مراسم عصر خاطره دفاع مقدس، تولید موشن گرافی «فتح بهشت»، رونمایی از بیش از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس و رونمایی از طرح سیاه قلم سردار شهید «زال یوسف‌پور» از برنامه های این اداره کل است.
ذوالفقاری یادآور شد: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین عملیات‌های کلاسیک دفاع مقدس بود که طی 3 مرحله‌ به سه هدف مهم از جمله آزادسازی شهرهای خرمشهر و هویزه، آزاد کردن جاده خرمشهر و رسیدن به مرزهای بین‌المللی دست یافت.
وی گفت: این عملیات به دلیل ویژگی‌هایی از جمله وحدت و تعاملی که بین نیروها بود، ایمان و اعتقاد قوی رزمندگان و رهبری حضرت امام خمینی منجر به پیروزی ملت ایران شد.
ذوالفقاری با بیان اینکه در این عملیات حدود 6 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران در ابتدای جنگ به اشغال رژیم بعث عراق درآمده بود، که با جانفشانی رزمندگان ایران آزاد شد، اظهار کرد: در این عملیات 19 هزار اسیر و 30 هزار کشته و مجروح از دشمن گرفته شد و موفقیت‌هایی که در این عملیات به‌دست آمد، چندین برابر عملیات‌های دیگر بود به‌گونه‌ای می‌توان عملیات بیت‌المقدس بزرگ‌ترین عملیات پیروزمندانه ایران است.
به گزارش ایرنا، از چهارمحال و بختیاری شهید سردار زال یوسف پور و تعدادی جمعی دیگر از رزمندگان استان در آزادسازی خرمشهر نقش آفرینی کردند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.