ناهید شبانیان بروجنی که در دومین جشنواره ملی زن و علم که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، جزو 18 زن برتر کشور در حوزه علم معرفی شده است، در خصوص نقش مراکز علمی و دانشگاهی در تحقق اهداف کشور به ویژه در تحقق شعار سال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه ها می توانند علاوه بر گسترش مرزهای دانش در زمینه علوم پایه، با پرورش ایده های خلاقانه، آنها را به مرحله فناوری رسانده و در واقع سبب تبدیل فکر به محصول تجاری شوند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر بخش های اجرایی کشور نیز بایستی ارتباط نزدیک تری با مراکز علمی به ویژه دانشگاه ها در جهت رفع مشکلات موجود برقرار کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد، لازمه تحقق رونق تولید و استقبال مردم از کالاهای تولید داخل را افزایش سطح کیفی کالاها عنوان کرد و گفت: این موضوع در افزایش اعتماد عمومی به این محصولات در رقابت با کالاهای ساخت کشورهای خارجی نقش بسیار مهمی دارد و بی شک در افزایش تقاضا و رونق تولید بسیار موثر است.
شبانیان بروجنی ادامه داد: نقش دستگاه های نظارتی در افزایش سطح کیفی محصولات تولید داخل بسیار مهم است و به نظر می رسد به این موضوع باید بیش از پیش توجه شود.
وی در ادامه با اشاره به وضع موجود استان در روند توسعه یافتگی، تصریح کرد: گرچه استان از نخبگان علمی و بومی متعددی برخوردار است اما از این ظرفیت مهم در جهت توسعه یافتگی استان بهره گیری لازم نشده است.
شبانیان بروجنی، ناتوانی در جذب سرمایه گذار را از دیگر علل توسعه نیافتگی استان برشمرد و گفت: استان جذابیت های لازم برای جذب سرمایه گذار ندارد و ضروری است تا با ایجاد زیرساخت های لازم و اعطای تسهیلات موردنیاز زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری بواسطه برخورداری از خاک و آب و هوای پاک و سالم می تواند به یکی از نقاط مهم کشور برای تولید محصولات غذایی ارگانیک تبدیل شود.
مقام معظم رهبری سال 98 را با عنوان سال ' رونق تولید ' نامگذاری کردند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.