قدرت الله بیگلری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به سبب کاهش شدید دما و انباشت بالای برف در شهرستان کوهرنگ، چشمه تامین کننده آب مناطق شهری استان یخ زده و همین امر سبب شده تا شهرهای فارسان، باباحیدر، شهرکرد و سایر شهرهای مسیر انتقال آب چشمه کوهرنگ با افت شدید آب مواجه شوند.
وی با بیان اینکه 40 درصد آب شرب شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می شود، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و انجام سنت دیرینه و پسندیده خانه تکانی و بالا رفتن مصرف آب در این روزها انتظار می رود تا مردم نسبت به مصرف آب صرفه جویی کنند، زیرا در غیر اینصورت احتمال قطعی آب در برخی ساعات وجود دارد.
بیگلری ادامه داد: بی شک هدف این شرکت جلوگیری از به وجود آمدن افت فشار و قطعی آب در کل شهر است و کارشناسان و اکیپ های کنترل مصرف درحال تعادل بخشی و تنظیم فشار شبکه ها برای آبرسانی مطلوب به همشهریان هستند.
به گزارش ایرنا، درحالی که چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون است، اما بیش از 90 درصد نیاز آبی خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می کند که با توجه به خشکسالی های یک دهه اخیر، تغییر اقلیم و تبدیل بارش ها از برف به باران، چشمه ها و سفره های آب زیرزمینی با افت شدید مواجه و تامین آب مناطق شهری و روستایی را با چالش مواجه کرده است.
هم اکنون 217 هزار مشترک با جمعیتی بالغ بر 530 هزار نفر در 42 شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره مند هستند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.