در بخش هایی از این مطلب آمده است: در راستای اجرای ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال 1390 مجلس شورای اسلامی، طرح ملی پایش شاخص های ملی محیط کسب و کار کشور مربوط به دوره پاییز 1397 در سراسر کشور انجام شده است. طبق اعلام مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران 5 هزار و 300 فعال اقتصادی منتخب این دوره با تکمیل پرسشنامه بصورت اینترنتی از طریق سامانه پایش محیط کسب و کار بر روی پرتال الکترونیکی اتاق ایران یا آمارگیری تلفنی، نظر خود را در مورد وضعیت محیط کسب و کار کشور در فصل پاییز 97 اعلام کرده اند.
یکی از چارچوب های نظری که براساس آن شاخص کلی محیط کسب و کار مورد سنجش قرار می گیرد، نظریه کارآفرینی شین است.
براساس نظریه عمومی کارآفرینی شین شاخص محیط کسب و کار ایران در پاییز 97، عدد 6.47 (عدد 10 بدترین ارزیابی است) بدست آمده که بدتر از وضعیت این شاخص در ارزیابی فصل گذشته (تابستان 1397 با میانگین 6.42) است.
درحالی که شاخص محیط کسب و کار استان چهارمحال و بختیاری در پاییز 97، عدد 6.44 بدست آمده است که بهتر از وضعیت این شاخص در ارزیابی فصل گذشته (تابستان 1397 با میانگین 6.69) است.
عددی که برای شاخص محیط کسب و کار ارائه می شود، هرچه به عدد 10 نزدیکتر باشد به معنای بدتر شدن اوضاع است ولی هرچه کمتر باشد به معنای بهبود شرایط محیط کسب و کار است. یعنی وقتی عدد شاخص استان از 6.69 در تابستان به 6.44 در پاییز کاهش پیدا کرده این به معنای بهبود اوضاع است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.