علی باقر طاهرنیا روز دوشنبه در آیین نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم کشور و شصت و یکمین سالگرد تاسیس این دانشگاه در چهارمحال و بختیاری افزود: ترویج گفتمان تربیت معلم، ایجاد فرصت برای ارائه نظرات و انتقال تجربه ها و تلاش برای تربیت معلمان و ایجاد بستر برای سیاستگذاری از اهداف تدوین این تاریخچه است.
وی با اشاره به تهیه و تدوین تاریخچه فعالیت دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: براساس این سند سالانه 267 معلم از این دانشگاه فارغ التحصیل و جذب آموزش و پرورش می شوند.
طاهرنیا با اشاره به بازنشستگی سالانه بیش از یکهزار و 200 فرهنگی از آموزش و پرورش استان افزود: ورودی و خروجی معلم در آموزش و پرورش یکسان نیست و این امر یکی از مشکلات نظام آموزشی است.
وی گفت: با تهیه این سند در سطح کشور برنامه ریزی های دقیق تری به منظور رفع این معضل انجام خواهد شد.
طاهرنیا افزود: دانشگاه فرهنگیان از سال 1297 در کشور با عنوان دارالمعلمان فعال شده و در طول یک قرن گذشته تغییر نام داده شده، اما سیاست اصلی این دانشگاه که تربیت معلم است تغییر نکرده است.
طاهرنیا اظهار داشت: این تغییر و تحول نشان دهنده این است که نظام آموزش و پرورش تابع سلیقه و سیاست نیست.
وی در ادامه به آموزشگر بودن معلم، روزآمد بودن، روش مند و پژوهشگر بودن معلمان تاکید کرد و گفت: نظام آموزش و پرورش نیازمند نیروهای با اطلاعات به روز است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین افزود: هم اکنون بیش از یکهزار دانشجو معلم در 3 مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان استان مشغول تحصیل هستند.
تیمور نظری فرد افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 16 هزار نفر دانشجو معلم از دانشسراها، مراکز تربیت معلم و پروریس های دانشگاه فرهنگیان دانش آموخته شدند.
وی گفت: این دانشجو معلمان در مقاطع تحصیلی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد در رشته های آموزش ابتدایی، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و مهارت آموزی ماده 28 در رشته های هنر، علوم تجربی و آموزش ابتدایی مشغول تحصیل هستند.
نظری فرد، از جذب 100 دانشجو معلم تکمیل ظرفیت در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: این پردیس ها دارای 15 عضو هیات علمی هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 40 درصد دانشجو معلمان مشغول تحصیل در استان خواهر و مابقی از برادران هستند.
در آیین نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان کشور و 61 سالگرد تاسیس در استان از برترین های دانشگاه فرهنگیان استان، نخستین فارغ التحصیلان این دانشگاه و همچنین خانواده شهدای این دانشگاه و پژوهشگران برتر تجلیل شد.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.