استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تصویب طرح منطقه نمونه گردشگری 'دیمه' چهارمحال و بختیاری از سال 1389 تاکنون روندی بررسی طولانی داشت ، که این طولانی شدن روند بررسی با انتقادهای همراه شده بود.
به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز دوشنبه در سیزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، تاکید کرد: اجرایی شدن روند چنین طرح هایی در چهارمحال و بختیاری با توجه به نرخ بیکاری بالا، در راستای اشتغالزایی، رونق اقتصادی و توسعه اجتماعی دارای ضرورت، اهمیت و اولویت ویژه است.
عباسی به ظرفیت های طبیعی گردشگری چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از مهمترین مناطق بکر و توریستی ایران اشاره و تصریح کرد: اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی با تصویب طرح منطقه نمونه گردشگری 'دیمه' به رونق اقتصادی، توسعه اجتماعی، محرومیت زدایی، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در این استان کمک کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری 'دیمه' از سوی بخش خصوص در زمینی به مساحت 44.5 هکتار اجرا می شود.
بهمن عسگری سوادجانی تاکید کرد: برای اجرای طرح جامع منطقه نمونه گردشگری 'دیمه' سه هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
وی یاداور شد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم 650 نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، 'دیمه' از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری است که همه ساله از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فراوانی میزبانی می کند.
طرح اولیه ایجاد مناطق نمونه گردشگری در کشور از سال 1382 تدوین شده بود.
در ماده هشتم قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مقرر شده به‌ منظور فراهم کردن زمینه توسعه پایدار میراث فرهنگی و گردشگری، جلب سرمایه ‌گذاری داخلی و خارجی با رعایت قانون تشویق و حمایت سرمایه ‌گذاری‌ خارجی مصوب سال 1380 در ایجاد تاسیسات زیربنایی برای معرفی بهتر بناها و‌ محوطه های تاریخی، تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی و ارائه خدمات مناسب به‌ جهانگردان، دولت می ‌تواند در مناطق مستعد کشور و قطب‌ های گردشگری با تاکید بر‌ مناطق کمتر توسعه یافته اجازه تاسیس مناطق نمونه‌ گردشگری دهد.
منطقه دیمه از توابع شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.