علی کاظمی باباحیدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عده ای در ابتدا موافق حضور رئیس جمهوری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نبودند و با آن مخالفت می کردند، اما پس از حضور و سخنرانی منطقی دکتر روحانی در این نشست، آنان متوجه اهمیت این حضور شدند.
وی تاکید کرد: رئیس جمهوری در این مجمع از اصالت منطق ایرانی که بر مبنای گفت وگو و دموکراسی است، دفاع کرد.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: حساسیت شرکت رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دوره به دلیل خروج یک طرفه آمریکا از برجام بود، زیرا آمریکا با نقض توافق بین المللی به تمامی معاهدات قابل احترام در سطح بین الملل پشت پا زد.
وی تصریح کرد: دیدارهای دیپلماتیک رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سالانه سازمان ملل باعث شد در شورای امنیت سازمان ملل بیشتر کشورها با آمریکا همراهی نکنند و حتی برخی از کشورها آمریکا را در مساله برجام مورد نکوهش قرار دادند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در این مجمع کشورهای عضو حاضر به پذیرش سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مساله برجام نشدند.
کاظمی یادآور شد: اکنون نوبت به سر و سامان دادن وضعیت اقتصاد داخلی با یک برنامه ریزی مدون و نظارت کامل در این حوزه است تا از فرصت طلبی عده ای در بخش اقتصاد جلوگیری و مشکلات اقتصادی با قاطعیت حل و از فشار بر مردم جلوگیری شود.
به گفته وی، برخی از مشکلات اقتصادی در داخل کشور و کنترل قیمت ها در بازار داخلی نیازمند یک نظارت جامع است و دولت در این زمینه باید از همه ظرفیت خود استفاده کند.
به گزارش ایرنا، دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان مواضع و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در موضوعات بین المللی پرداخت.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مجمع تشکیل «نشست غیر معمول شورای امنیت» را «نمایش‌ مضحکی برای جذب آرای مردم» دانست و به آمریکایی ها گفت: قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد «ورق پاره» نیست. از شما دعوت می‌کنیم که به قطعنامه 2231 و میز مذاکره ای که بر هم زدید، بازگردید.
دکتر حسن روحانی در هفتاد و سومین نشست عالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: تحریم های یکجانبه و نامشروع، خود نوعی تروریسم اقتصادی و ناقض حق توسعه است.
وی گفت: جنگ اقتصادی که آمریکا تحت عنوان تحریم‌های تازه، آغاز کرده نه تنها مردم ایران را هدف قرار داده، بلکه آثار زیانباری برای مردم کشورهای دیگر داشته و در روند تجارت جهانی، اخلال کرده است.
وی ادامه داد: درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین‌الملل، اقتدارگرایانه است، آمریکا فکر می‌کند چون زور دارد، حق هم دارد، درک آن‌ها از قدرت، نه اقتدار مشروع و قانونی، که زورگویی است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پای میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد.
روحانی اظهار داشت: در این شرایط، بی‌تفاوتی و بی‌اثری نهادهای بین‌المللی می‌تواند خطری برای صلح جهانی باشد. دولت‌های اقتدارگرا دشمنان صلح و پدران جنگ هستند.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.