اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم نوشت: تجاوز آشکار ولی مذبوحانه رژیم اسرائیل به مرزهای ایران که این بار نظام حقوقی بین‌المللی و کشورهای همسایه و مسلمان را نیز حساس کرد، این ویژگی دو وجهی ایران را نشان داد. قدرت و تاثیر دیپلماسی فعال در کنار تاثیر قدرت بازدارندگی. کشور با شرایط پیچیده و دشواری روبه‌روست، اما بی‌تردید با تدبیر و اقتدار و متکی بر رضایت مردم می‌توان سایه جنگ و جنگ‌طلبی رژیم صهیونیستی را از ایران دور کرد.

به گزارش جماران؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم نوشت:

 

به نام خدا 

ایران عزیز در روزهای اخیر از یک سو شاهد شهادت جمعی از فرزندان دلاور خویش در دو سوی مرزها بود و از سوی دیگر ایستاده در برابر جنگ افروزی بی‌حد و مرز رژیم صهیونیستی. 

شهادت ارتشیان قهرمان که برای ایران «بیدار ماندند» و توان پدافند کشور را در ناکام گذاشتن جنایت و تجاوز دشمن نشان دادند، نشانه روشنی از ظرفیت ملی و قدرت مردم ایران در دفع مخاطرات و تهدیدهاست. 

ایرانیان در طول تاریخ نشان داده‌اند که جنگ طلب نیستند اما در دفاع از میهن خویش بی‌هیچ تردیدی ایستاده‌اند و می‌ایستند. 

تجاوز  آشکار ولی مذبوحانه رژیم اسرائیل به مرزهای ایران که این بار نظام حقوقی بین‌المللی و کشورهای همسایه و مسلمان را نیز حساس کرد، این ویژگی دو وجهی ایران را نشان داد. قدرت و تاثیر دیپلماسی فعال در کنار تاثیر قدرت بازدارندگی. 

کشور با شرایط پیچیده و دشواری روبه‌روست، اما بی‌تردید با تدبیر و اقتدار و متکی بر رضایت مردم می‌توان سایه جنگ و جنگ‌طلبی رژیم صهیونیستی را از ایران دور کرد. 

من با این امید و دعا، حادثه شهادت قهرمانانه ارتشیان عزیز و نیز شهادت مظلومانه سربازان مظلوم را در استان سیستان و بلوچستان به خانواده‌های محترم این شهدا، رهبر معظم انقلاب و عموم مردم ایران و ارتش دلاور فرماندهی انتظامی را تسلیت می گویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.