تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به حادثه مرگبار انفجار معدن زغال سنگ معدنجوی طبس در شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر کردند.

به گزارش جماران؛ نمایندگان مجلس در شبکه‌های اجتماعی خود نسبت به حادثه تلخ و مرگبار انفجار معدن زغالسنگ معدنجوی طبس واکنش نشان دادند.

تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به حادثه مرگبار انفجار معدن زغالسنگ معدنجوی طبس در شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر کردند. 

احمد نادری (نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس) در توئیتی نوشت: حادثه برای معدنچیان سخت‌کوش و زحمت‌کش صرفا اتفاق نیست و قطعا معلول سهل‌انگاری وعدم رعایت اصول HSE بوده که مسئولین ذی‌ربط در وزارت کار باید نسبت به بازنگری در پروتکل‌های نظارتی و سخت‌گیری در اجرای آن اقدام کنند تا دوباره شاهد چنین حوادثی نباشیم. حتما این موضوع را پیگیری خواهم کرد! 

مالک شریعتی (نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس) نیز در توئیتی نوشت: حادثه دلخراش ‎معدن ذغال‌سنگ طبس، خاطره تلخ معدن یورت آزادشهر را زنده کرد. درگذشت بیش از ۵۰ کارگر عزیز را به خانواده‌های داغدارشان تسلیت گفته، امیدوارم مسوولان قضایی و اجرایی بویژه وزارت صمت با قاصران و مقصران احتمالی برخورد نمایند. ان شاءالله در مجلس نیز با جدیت پیگیر خواهیم بود. 

همچنین عبدالحسین روح الامینی (نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) در صفحه اجتماعی خود نوشت: حادثه معدن طبس تلخ، سهمگین و به شدت متاثر کننده بود در درد و مصیبت خانوادهای این حادثه شریک هستیم و از خداوند منان طلب صبر جمیل داریم برای بازماندگان این افراد زحمت کش و مظلوم! در مجلس پیگیر مشخص شدن قصور و کم کاری عوامل این حادثه و وضع قوانین بازدارنده برای جلوگیری از تکرار این حادثه خواهیم بود. 

علاوه بر این، مصطفی نخعی (عضو کمیسیون انرژی و نماینده نهبندان) هم در مجلس در توئیتی نوشت: معدن طبس جواهرات واقعی خود را از دست داد. عرض تسلیت به مردم شریف طبس، مردم فهمیم استان خراسان جنوبی و ملت شریف ایران. #معدن_ذغالسنگ_طبس

محمد نصیری (نماینده مردم طبس در مجلس) نیز در شبکه اینستاگرام خود ضمن تاکید بر پیگیری حادثه با اعلام اینکه «۷۶ درصد منابع زغالسنگ کشور در منطقه طبس است» نوشت: مسئله معادن زغالسنگ طبس باید یک مسئله ملی در کشور تلقی شود. 

وی تاکید کرد: از وزیر صمت می‌خواهیم که بحث تکنولوژی و ابزارهای جدید معدنی را فراهم کنند. همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستیم که با توجه به شرایط، کلینیک تامین اجتماعی طبس را به بیمارستان تبدیل و ارتقاء دهند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.