به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علی حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد موقوفه از سال 1390 وارد سامانه شده که شامل 9 هزار و 500 رقبه می شود.
وی با اشاره به اینکه 9 هزار مستاجر از موقوفات اداره اوقاف استفاده می کنند افزود: اجاره بیش از 2 هزار سند به پایان رسیده و اسناد آن منقضی شده است که با صدور فیش جدید باید اجاره بهای آن توسط مستاجران پرداخت شود.
حسینی اضافه کرد: این سامانه کمک شایانی در دسته بندی و مدیریت موقوفات اوقاف داشته و به صورت آنلاین تمامی اطلاعات از قبیل درآمد،هزینه، مدت اعتبار اجاره نامه، تعداد موقوفات و بسیاری از موارد دیگر را مشخص می کند.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه رای اوقافی بودن بانک ملی شعبه میدان امام خمینی (ره) صادر شده است عنوان کرد: جلسه ای در راس وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شده تا ساختمان این بانک در اختیار اوقاف و امور خیریه قرار گیرد.
وی افزود: در صورتی که این ساختمان تحویل اوقاف شود، تخریبی صورت نمی گیرد و به عنوان مرکز فرهنگی امامزاده شاهزاده حسین(ع) استفاده می شود.
حسینی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: 60 بسته طرح 'مهر تحصیلی' تهیه و با آغاز سال تحصیلی 98-97 در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 2 مورد وقف در شهرستان همدان صورت گرفته است ادامه داد: این وقف ها شامل یک منزل مسکونی برای درمان بیماران خاص و کلیوی، و دیگری برای ساخت حسینیه وقف شده اند.
رئیس اوقاف شهرستان همدان با اشاره به احداث مجتمع مسکونی زوج های جوان توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان گفت: اجاره بهای این منازل بین یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 700 هزار ریال است، به طوری که زوج های جوان در آغاز زندگی مشترک هزینه تامین مسکن را احساس نمی کنند.
وی با بیان اینکه این مجتمع از بخش موقوفه مرحوم «علیرضا قرا گوزلو» ملقب به بهاء الملک احداث شده و در سال 1390 به بهره برداری رسیده اضافه کرد: زوج های جوان از یک تا حداکثر سه سال می توانند از این امتیاز استفاده کنند.
حسینی با بیان اینکه درمانگاه بهاءالملک نیز از محل موقوفات این مرحوم ساخته شده است عنوان کرد: این درمانگاه در حال حاضر طبق وقف نامه به شهروندان 32 روستا خدمات رایگان شامل ویزیت و دارو رایگان ارایه می دهد.
وی اضافه کرد: بخش تخصص قلب و کودکان به تازگی برای این درمانگاه ساخته شده و در آینده ای نزدیک نیز بخش زنان نیز راه اندازی می شود.
همدان از استان های غنی در حوزه وقف است و 713 موقوفه منفعتی دارد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.