به گزارش ایرنا محمدابراهیم مرادی روز پنجشنبه به مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: دوران سخت اسارات بزرگترین ذخیره معنوی برای آزاداگان است که این ارزش ها باید به نسل های بعدی منتقل شود.
وی اظهار داشت: آزادگان در زمره بهترین سربازان انقلاب و آزموده ترین فرزندان این ملت و نظام جمهوری اسلامی هستند که در راه حفظ این نظام و انقلاب، آزمایش دشواری را با سربلندی به سرانجام رساندند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر 26 مردادماه را بهترین روز برای ملت ایران دانست و ادامه داد: آزادگان در زمان اسارت شکنجه ها و سختی های زیادی را تحمل کردند و برای اینکه حرمت امام(ره) نشکند و به مملکت توهین نشود، از جان گذشتگی نشان دادند.
مرادی با تاکید بر بزرگداشت باشکوه سالروز ورود آزادگان به وطن و تجلیل از مقام آنان گفت: در همین رابطه برنامه های متنوعی همچون دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، سرکشی از سه خانواده شهید، غبارروبی گلزار شهدای بهشت هاجر و حضور در میعادگاه نماز جمعه برگزار می شود.
وی بیان کرد: مسابقه ورزشی دو استقامت آزادگان از محل اداره بنیاد شهید تا گلزار شهدای بهشت هاجر با حضور آزادگان این شهرستان برگزار و از نفرات اول تا سوم تجلیل می شود.
مرادی افزود: در راستای حفظ و پاسداشت ارزش های والای آزادگان و انتقال این ارزش ها به نسل های بعد، پنج تن از آزادگان در پنج مسجد شهر ملایر به روایتگری و بیان خاطراتی از دوران اسارت خود می پردازند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با اشاره به اینکه یکی از آزادگان سرافراز ملایری سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه است بیان کرد: پزشکان پایش سلامت نیز در میعادگاه نماز جمعه ملایر حضور دارند.
مرادی برگزاری عصر شعر و خاطره، برگزاری اردوی یک روزه آزادگان به غار علیصدر و آیین تجلیل از آزادگان را از دیگر برنامه ها برشمرد و خواستار ترویج هر چه بیشتر و برجسته تر فرهنگ ایثار و شهادت از سوی رسانه ها و مطبوعات شد.
وی تاکید کرد: جامعه ایثارگری انتظار دارد اخبار آنها بیشتر منعکس شود، چراکه نسل جدید به ویژه در شرایط حساس کنونی که مورد هجوم فرهنگی دشمنان قرار گرفته ایم، به این اخبار و اطلاعات نیاز دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر ادامه داد: با توجه به جایگاه و مقام والای آزادگان، خدماتی که به آنها داده می شود، بسیار ناچیز است.
مرادی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان را از ضرورت های کنونی جامعه عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم با بازگشایی مدارس از آزادگان در کنار راویان دفاع مقدس برای بیان خاطرات دوران اسارت بهره بگیریم.
وی همچنین خواستار پاسخگویی و تکریم هر چه بیشتر جانبازان، آزادگان و خانواده های آنان از سوی مدیران شد و بیان کرد: سالاانه حدود یکصد یادواره شهدا در سطح شهرستان ملایر برگزار می شود که بیشتر این یادواره ها مردمی است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای 119 آزاده سرافراز است که تاکنون سه تن از آزادگان به مقام والای شهادت رسیده اند.
این شهرستان همچنین یک هزارو 100 شهید والامقام، 2 شهید مدافع حرم و 2 هزارو 100 آزاده را تقدیم انقلاب کرده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.