به گزارش ایرنا، مهرداد حمزه روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه رسانه همدان افزود: به منظور ایجاد فضای بانشاط در مراسم روز خبرنگار درخواست می شود اعتباری برای حضور این خواننده مطرح ملی اختصاص یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان درباره این پیشنهاد، از خانه مطبوعات خواست از خوانندگان بومی و توانمند استان همدان برای حضور در آیین روز خبرنگار بهره گیرد.
سید سعید شاهرخی افزود: بودجه برگزاری آیین های روز خبرنگار را باید به بهترین شیوه ممکن مدیریت و از آن برای پاسخ گویی به چالش ها و دغدغه های فعالان این قشر استفاده کرد.
وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با وجود پیش بینی اعتباری در جلسه شورای معاونان استاندار برای برگزاری آیین های روز خبرنگار، منتظر رسیدن بودجه نباشد.
مدیرعامل خانه مطبوعات همدان در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: برنامه های پیش بینی شده برای هفته خبرنگار امسال از یازدهم مرداد آغاز شده و تا روز هفدهم این ماه ادامه می یابد.
حمزه اضافه کرد: دیدار خبرنگاران با نماینده ولی فقیه در استان، تور یک روزه بازدید خبرنگاران از اماکن تفریحی و گردشگری ملایر و برگزاری رقابت های ورزشی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته خبرنگار در همدان است.
وی بیان کرد: خبرنگاران همدان این هفته در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه حضور می یابند و برنامه عطر افشانی گلزار شهدای شهر نیز با حضور این طیف برگزار می شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات همدان برگزاری جنگ شادی و همایش پیاده روی خانواده مطبوعات را از دیگر برنامه های هفته خبرنگار در همدان برشمرد.

**موزه مطبوعات همدان ایجاد شود
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از وظایف خبرنگاران ایجاد روحیه امید و نشاط اجتماعی در جامعه است.
سعید زارع کندجانی افزود: برای دست یابی به این هدف در گام نخست باید دغدغه خبرنگاران به عنوان قشری تاثیرگذار در جامعه مورد توجه قرار گیرد و برای حل مشکلات آنها اقدام شود.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت های برنامه های روز خبرنگار باید پرهیز از شعار و توجه به عمل گرایی باشد، گفت: نامنویسی طیف های مختلف شغلی در خانه مطبوعات برخی استان ها تحت عنوان خبرنگار با هدف کسب منفعت از اندک مزایای پیش بینی شده برای این قشر، موجب دلسردی خبرنگاران شده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان تاکید کرد: برای پیشگیری از بروز چنین آسیب هایی، نیازمند شناسنامه دار کردن خبرنگاران فعال در رسانه ها هستیم و انتظار می رود مسئولان نسبت به تحقق این مهم اقدام کنند.
وی پیشنهاد شکل گیره موزه مطبوعات همدان را مطرح و اضافه کرد: همدان با داشتن ظرفیت های عظیم در حوزه های فرهنگی و تاریخی، باید از این مزیت بهره مند باشد و با تعامل مسئولان مربوطه، جایگاه مطبوعات استان در طول تاریخ تبیین و آثار آن در معرض دید گردشگران و علاقه مندان قرار گیرد.
120 رسانه فعال در استان همدان وجود دارد.
به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در 17مرداد سال 77 به دست گروهک تروریستی طالبان، سالروز شهادت وی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.