به گزارش ایرنا، اینجا سرای عشق و محبت در دل 'پارک مردم' (لونا پارک) همدان است و می توانی ساعاتی را به دور از ناملایمتی های روزگار با موسپیدکرده ها به شنیدن سبدی از خاطرات رنگارنگ آنها نشسته و طعم شیرین لبخند را تجربه کنی و حتی برای دقایقی هم که شده آنچه که شکسته و پژمرده ات می کند را به فراموشی بسپاری.
سرای عاشق دورهمی کهن دلانی است که سقف آروزی سن و سال آنها همین شادی و لذت در کنار یکدیگر است و نوای عاشقی را با ساز و ریتم خوشایند موسیقی های متنوع به دل و روح خود تقدیم می کنند.
خانه پیشکسوتان منزلگاه امید و خاطره پیرزنان و مردان زنده دلی است که هرگز تاب و تحمل اخم و ماتم را نداشته و فضای روح انگیزشان مملو از شادی و نشاط است.
بی دلیل نیست که جوانان هم استقبال چشمگیر از برنامه های متنوع و شادی آفرین آنها دارند و خانه ای سرشار از شور و هیجان را طنین دل مردمانی می کنند که شاید خیلی از آنها زیر بار مشکلات کمر خم کرده اما شکسته نشده باشند.
سرای عاشقی در پارک بزرگ مردم همدان معروف به لونا پارک جنب خانه 'کولاب'، این روزها با خیل عظیمی از شهروندان مورد استقبال قرار گرفته است.
خانه پیشکسوتان اگرچه در فضایی محدود ایجاد شده اما فصل زیبا و دل انگیز تابستان سبب شده تا فعالیت اعضای آن فراتر از چهاردیواری ساخته شده، در بزرگترین پارک شهر همدان بساط شور و شادی را برای اقشار مختلف مردم پهن کند.
خانه ای که نوای شادمانی را برای دورهم نشینان پیرو جوان مهیا ساخته و فراتر از سن و سال در مسیر شادکردن مردم گسترش یافته است.
روزگاری اطراف همین مکان مامن معتادان، خرده فروشان مواد مخدر و مکانی امن برای معامله سوداگران مرگ بود و اکنون میعادگاه عاشقان به لبخند و شادی شده است.

* سرای برنادلان
ایجاد خانه پیشکسوتان با عنوان سرای برنادلان از دوره چهارم شورای اسلامی شهر همدان کلید خورد و اکنون شورای پنجم در حال توسعه این فضای دل انگیز است.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای سالمندان، تجمع سالمندان در فضای فرهنگی سالم و استفاده از تجربیات یکدیگر از جمله اهداف شکل‌ گیری سرای برنادلان است.
در این مکان پخش موسیقی های سنتی و قدیمی از استقبال بی شمار مردم و گردشگران برخوردار است و نکته جالب توجه، نظم و انضباط حاکم به هنگام برگزاری برنامه هاست.
اغلب حاضران در این برنامه ها را بازنشسته های ارگان های مختلف تشکیل می دهند و از سرهنگ و فرهنگی گرفته تا دکتر، هنرمند، مهندس، کارمند و بازاری در کنار یکدیگر ساعاتی را به خوشی سپری می کنند.
بانوان نیز نقش موثری در شکل گیری برنامه ها دارند و به صورت هماهنگ و تعریف شده، سازمان مشخصی را در تشکیلات خانه پیشکسوتان ایجاد کرده اند.
در این بین هستند جوانان و گردشگرانی که از برنامه های خانه پیشکسوتان به ویژه بخش خاطره گویی و موسیقی استقبال بی نظیر داشته و حتی برخی مواقع بار ترافیکی را در خیابان کناری این خانه شاهد هستیم.

* هنر نزد پیشکسوتان است و بس!
برخی از حاضران برنامه های خانه پیشکسوتان همدان معتقدند که همچنان نسل قدیمی در عرصه های مختلف ماندگار هستند به ویژه اینکه هنر نزد پیشکسوتان است و بس!
در سرای عاشقی خبری از غیبت، دروغ، ریا و صدها خصلت نامرغوب جاری در روزگار ناخوشایند آدمی نیست و فعالان این عرصه را افرادی تشکیل می دهند که به دور از تلخی های دنیا، در کنار یکدیگر محبت و مهربانی را تقسیم کرده و روزگار باقی مانده از عمر را به خوش کامی و خوش رویی خلاصه می کنند.
سقف آرزوهای آنان در همین شادی های دورهمی و به دور از غم ها و غصه ها منتهی می شود و انگیزه آنها فردایی است که بازهم در کنار یکدیگر قرار بر جمع شدن و شور و نشاطی دیگر خواهد بود.
هر فرد حاضر در این سرا نه تنها تجربه خود را در اختیار دیگری قرار می دهد، بلکه دم از خاطراتی می زند که نکته به نکته آن آموزنده و کلاس پندآموزی و نصیحت خالصانه است.
موسیقی چاشنی برنامه های روزمره است که استقبال از آن حد و اندازه نمی شناسد.
صداهای رسا و خوش نوای برخی از همین موسپید کرده ها چشم و گوش هر فرد حاضر در این مجمع مردمی را مجذوب خود می سازد.
آنها ساز عاشقی را کوک می کنند؛ نوایی از دوستی و محبت، فارغ از پلیدی و ناملایمتی هایی که در روزگار ما به وفور دیده می شود و افسوس آن را می خوریم.
سرای عاشقی، سرای مردان و زنانی است که سال ها در پست و مقام های مختلف به نسل ها خدمت کرده و امروز ثمره وجودشان شاد کردن دیگران است.
لبخندی مهربانانه و پر از لطف و ستایش مادران و پدرانی که مکتب زندگی و انسانیت را در کنار یکدیگر و به دور از تلخی های روزگار می آموزند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.