به گزارش ایرنا علی دارابی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در همدان اظهار کرد: امروزه فرهنگ، لباس و نوع پوشش، آداب و رسوم و الگوهای رفتاری تحت تاثیر برنامه های مختلف قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مخاطب اصلی پویانمایی کودکان، خردسالان و نوجوانان هستند آنها به شدت از این برنامه ها تاثیر می پذیرند.
معاون امور استان های صدا و سیما ادامه داد: امروزه همه فرهنگ ها در عروسک ها، لباس ها و لوازم التحریر به کار گرفته شده در یک انیمیشن تسخیر شده است.
دارابی افزود: بخشی زیادی از بزرگترین شرکت ساخت انیمیشن و پویانمایی متعلق به صهیونیزم و غربی ها است وآنها دنبال ترویج فرهنگ خود هستند.
وی گفت: غربی ها معتقدند ارزش های برتر جهانی متعلق به آنهاست و هر ارزشی را که تبلیغ می کنند باید دیگر کشورها از آن تبعیت کنند.
معاون امور استان های صدا و سیما تاکید کرد: مهمترین بخش مساله فرهنگ و هنر در کشور، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن علیه این ملت است.
دارابی ادامه داد: 260 شبکه ماهواره ای فارسی زبان در جهان برنامه هایی در ضدیت با ایمان و ارزش ها تولید می کنند و باورهای جامعه و جوانان را نشانه رفته اند.
وی با تاکید بر اینکه باید در عرصه فرهنگ ، هنر و پویانمایی انقلابی ایجاد کرد اضافه کرد: ایران باید قدرت تولید و صادرات در زمینه پویانمایی داشته باشد.
وی یادآوری کرد: دبیرخانه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی از اواخر سال 95 کار خود را آغاز کرد و بیش از یک هزار و 11 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 70 درصد آن مربوط به بخش خصوصی است.
معاون امور استان های صدا و سیما اضافه کرد: به برگزیدگان این جشنواره 67 تندیس، جایزه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی پرداخت می شود.
دارابی با درخواست استاندار همدان مبنی بر واگذاری دبیرخانه دائمی جشنواره پویانمایی به همدان موافقت کرد و از راه اندازی دانشکده هنرهای دیجیتال در همدان خبر داد.
وی تاکید کرد: دشمنان درصدد از بین بردن امید و نشاط از جامعه و نسل آینده هستند بنابراین هرگونه تلاش برای ایجاد فضای شور و نشاط و ایجاد امید و حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران ایرانی، همان مدیریت و همت جهادی است.
معاون امور استان های صدا و سیما گفت: 150 شبکه رادیو و تلویزیونی با 35 زبان پیام ملت ایران اسلامی را به جهان مخابره می کنند.
نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران از 15 اردیبهشت آغاز و به مدت سه روز در همدان برگزار می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.