به گزارش ایرنا، ایرج خدادادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم اطمینان دادند که اجازه نمی دهند افزایش نرخ ارز بر قیمت دارو تاثیر بگذارد.
وی اضافه کرد: بخش زیادی از دارو ها در داخل کشور تولید می شود و نوسان قیمت ارز تاثیری در افزایش قیمت آنها ندارد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدبیری برای پیشگیری از افزایش نرخ داروهای وارداتی اتخاذ کرده است.
خدادادی درباره ابطال مصوبه حق فنی داروخانه ها توسط دیوان عدالت اداری توضیح داد: این مصوبه تاکنون از طریق وزارتخانه ابلاغ نشده و طبق روال گذشته حق فنی دریافت می شود.
وی تاکید کرد: تا زمانی که این چالش با دایره حقوقی وزارت بهداشت حل نشده باشد، داروخانه ها مجاز به دریافت حق فنی از مراجعه کنندگان هستند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کارخانه های تولید و عرضه کننده مواد غذایی به صورت فصلی توسط کارشناسان این معاونت رصد می شوند.
خدادادی افزود: علاوه بر این برای اطمینان از سالم بودن مواد غذایی عرضه شده، این فرآورده ها در فروشگاه ها نیز ارزیابی و نمونه برداری می شوند.
به گزارش ایرنا، هفته سلامت از یکم اردیبهشت ماه آغاز شده و قرار است 61 طرح در این هفته با حضور معاون وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی در استان همدان بهره برداری شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.