صفی الله صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایده پارک با هدف فراهم کردن زمینه ای برای ایده پردازی دانشجویان استان های زنجان، قزوین، کرمانشاه ، کردستان، استان مرکزی و همدان در حوزه کسب و کار ورزشی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در ایده پارک تمامی طرح های نو و خلاقانه ای که می تواند در درآمد زایی استان همدان از بخش ورزش تاثیر داشته باشد از سوی شرکت کنندگان ارائه می شود.
وی ادامه داد: محور این ایده پارک شامل تجهیزات و ابزارهای ورزشی، نرم افزار تلفن همراه، گردشگری ورزشی با توجه به برگزاری رویداد 2018 در همدان، ورزش های کوهستان، ارگونومی، تغذیه ورزشی و توانبخشی فیزیکی افراد است.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان اظهار کرد: آرگونومی شامل استاندارد مورد نیاز برای صندلی های محیط کار از نظر ارتفاع و قوس با هدف حفظ سلامتی افراد است.
صفایی افزود: در آرگونومی باید فرد ایده پرداز، صندلی مورد نیاز برای افرادی که به مدت کم از صندلی استفاده می کنند، ورزش هایی که باید انجام دهند را طراحی و ارائه کند.
وی ادامه داد: پس از ثبت ایده فرد در سایت علم و فناوری داوری بر روی آن انجام شده و ایده پرداز در جلسه ای که با حضور داور و سرمایه گذار برگزار می شود به دفاع از طرح خود می پردازد.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان ادامه داد: در صورت تایید ایده از سوی داوران، فرد ایده پرداز می تواند از امکانات و تسهیلات، مشاوره تخصصی و وام های کم بهره پارک علم و فناوری برای تبدیل ایده به محصول بهره مند شوند.
وی گفت: همدان یک استان توریستی است و یکی از منابع درآمد زایی آن می تواند توجه به ورزش های متناسب با برف با راه اندازی گردشگری ورزشی، طب ورزشی و وسایل و تکنولوژی ورزشی باشد.
ایده پارک پانزدهم با عنوان کسب و کار ورزشی برای نخستین بار در استان نهم اسفند در پیام نور مرکز همدان برگزار می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.