به گزارش ایرنا فرماندار همدان در این آیین گفت: دولت در حوزه بهداشت و سلامت فعالیت های زیادی انجام داده که منجر به رضایتمندی مردم شده است.
علی تعالی با بیان اینکه برای ساخت مراکز بهداشتی در روستاها مشکلی در تامین زمین وجود ندارد ولی در شهرها، به علت کمبود زمین خرید آن هزینه بالایی دارد اضافه کرد: پروانه ساخت این مرکز بهداشتی از سوی دهیار روستای ابرو به صورت رایگان صادر شده است.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان نیز گفت: اجرای طرح تحول نطام سلامت یکی از بزرگترین کارهای دولت تدبیر و امید است که موجب کاهش هزینه ها شد.
محمد خیراندیش افزود: به دنبال اجرای این طرح در سال گذشته یک هزار و 500 بیمار دیابتی و یک هزار بیمار مبتلا به فشار خون شناسایی شد که با انجام اقدامات پیشگیرانه لازم هزینه درمانی آنها کاهش یافت.
وی گفت: 9 میلیارد ریال برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستای ابرو هزینه شده است که یک میلیارد و 500 میلیون ریال از این مبلغ برای خرید تجهیزات بوده است.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان اضافه کرد: در این مرکز خدماتی به صورت رایگان به روستاییان ارائه می شود، همچنین بر اساس قرارداد بیمه، داروها با تخفیف 70 درصد در اختیار بیماران قرار می گیرد.
خیراندیش افزود: در این مرکز 436 قلم دارو ارائه می شود که از این تعداد 40 قلم داروی رایگان و 46 قلم دارو به بیماران روانی به صورت رایگان ارائه می شود.
وی ادامه داد: پیش از بهره برداری از این مرکز، خدمات پزشکی در یک خانه اجاره ای به روستاییان ارائه می شد.
گفتنی است، برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستای ابرو 9 میلیارد ریال هزینه شده است.
این طرح نیز در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع احداث شده و یک هزار و 63 خانوار را زیر پوشش قرار داده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انشتاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.