به گزارش ایرنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان روز شنبه در این آیین با بیان اینکه این واحد با ظرفیت 200 هزار عدد زالوی طبی در سال و با سرمایه گذاری یک میلیارد ریال به بهره برداری رسید افزود: با بهره برداری از این واحد برای 10 نفر اشتغال ایجاد شده است.
منصور رضوانی جلال اضافه کرد: محصولات تولیدی این واحد شامل لارو، زالوی طبی مولد و جلبک اسپیرو لینا به میزان یک هزار و 200 کیلوگرم در طول سال است.
وی اظهار کرد: زیربنای این واحد تولیدی 600 مترمربع و اولین واحد تولید و پرورش زالوطبی استان است که در کشور پروانه بهره برداری اخذ کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین ادامه داد: همچنین در سومین روز از دهه فجر واحد تولیدی مرغ گوشتی 30 هزار قطعه ای با سرمایه گذاری 9 میلیارد ریالی بخش خصوصی نیز به بهره برداری رسید.
رضوانی جلال با بیان اینکه این واحد تولیدی با زیربنای 2 هزارو 500 متر مربع توان تولید 300 تن گوشت سفید و 240 تن کود را در طول سال دارد افزود: در این واحد تولیدی برای 6 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.
گفتنی است همزمان با دهه فجر امسال 840 طرح در نقاط مختلف استان همدان بهره برداری و عملیات اجرایی 160 طرح آغاز می شود.
با بهره برداری از این تعداد طرح برای 2 هزار و 680 نفر شغل ایجاد می شود و در مجموع برای یک هزار طرح یاد شده، 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید.7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.