مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین با اشاره به آغاز چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: باید بعد از گذشت 40 سال دوباره به شعارهای انقلاب بازگردیم و آن ها را برای جوانان امروز که روزهای پیروزی انقلاب را ندیده اند به خوبی تبیین کنیم .
مصطفی خزاعی با تاکید بر شناخت دقیق ماهیت انقلاب اسلامی و رصد مستمر چرایی آن اظهار کرد: باید همواره و به صورت مستمر، همسویی خود با ماهیت انقلاب اسلامی را بازبینی کنیم تا بتوانیم نقاط قوت را تقویت، نقاط ضعف را جبران و دستاوردهای انقلاب را محقق کنیم.
وی بیان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی را می توان در سه ویژگی اصلی برشمرد که ماهیت اول آن را می توان در عدالت خواهی دانست.
وی با بیان اینکه عدالت خواهی انقلاب اسلامی، برگرفته از اسلام ناب علوی بود اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی، مبارزه با ظلم و ستم و غارتگری و تجاوزگری در بطن اسلام بود و باید امروز با گذشت 40 سال دوباره ابعاد آن را بررسی کنیم و اگر جایی از این شعار عدول کرده ایم بازگردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آزادی خواهی، ماهیت دوم انقلاب اسلامی بود گفت: آزادی خواهی مورد توجه انقلاب اسلامی، آزادی از استبداد و استعمار بود و آزادی بر اساس دستورات اسلام و فارغ از آزادی غربی و شرقی مدنظر انقلاب اسلامی بود.
خزاعی اظهار کرد: باید توجه کنیم که هر اندازه در جامعه اسلامی به انسان ها ارزش و کرامت داده شد به همان اندازه به شعار آزادی خواهی انقلاب اسلامی عمل کرده ایم.
وی اظهار کرد: سومین ماهیت انقلاب اسلامی، استقلال طلبی در حوزه های مختلف سیاست، فرهنگ و اقتصاد بود و در این راه امام خمینی(ره) خودباوری را به ما آموخت تا بتوانیم به آرمان ها و ایده های خود متکی باشیم.
دبیرستان ابن سینا(ریحانة النبی) بیش از 89 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که همزمان با آیین نواختن زنگ انقلاب در مدارس همدان، یادمان 89 شهید مدرسه ریحانة النبی بهره برداری شد.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.