رضا زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مردم برای در امان ماندن از اینگونه کلاهبرداری ها باید به تماس های ناشناس توجهی نکنند.
وی اضافه کرد: شیادان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نیاز مالی برخی افراد اقدام به تطمیع آنها کرده سپس حساب بانکی آنها را به سرقت می برند.
وی اضافه کرد: یکی از معمول ترین شیوه های برای انجام چنین سرقت هایی اعلام برنده شدن فرد و ضرورت اعلام شماره حساب برای واریز جایزه نقدی است.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهارکرد: کلاهبرداران با چرب زبانی مخاطب خود را فریب داده و گام به گام اطلاعات مورد نیاز برای کلاهبرداری را از او دریافت می کنند.
سرهنگ زارعی اظهار کرد: در صورتی که طعمه مورد نظر کلاهبرداران دارای چند حساب بانکی باشد آنها از مخاطب خود می پرسند که کدام حساب شما دارای سپرده است و رمز آن حساب را دریافت می کنند؛ در حالیکه برای واریز جایزه نقدی نیازی به داشتن این اطلاعات نیست.
وی تصریح کرد: اگر کلاهبرداران مطمئن شوند فرد مورد نظرشان پولی در حساب بانکی ندارد بلافاصله تلفن را قطع می کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: برخی مواقع این نوع کلاهبرداری ابتدا با ارسال پیامک تبلیغی با محتوای 'برنده شدن برای دریافت جایزه' آغاز می شود که در ادامه کلاهبرداران با شیوه و ترفندهای متقلبانه طعمه خود را به باجه عابربانک کشانده و تمامی اطلاعات حساب بانکی را از او دریافت می کنند.
سرهنگ زارعی اضافه کرد: در حال حاضر چندین فقره پرونده کلاهبرداری با این شیوه در انتظامی همدان در دست بررسی است که امید می رود با افزایش اطلاعات و آگاهی مردم شاهد چنین کلاهبرداری های نباشیم.
نرخ سرقت در همدان روند نزولی دارد همچنین آمار کشف سرقت در 9 ماهه سال جاری 2 درصد افزایش داشته است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.