محمدناصر نیکبخت روز یکشنبه در جلسه اعضای کمیسیون تنظیم بازار استان همدان افزود: مدیران سازمان تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف بر روند بازار نظارت داشته باشند.
وی تصریح کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی نیز هرچه سریع‌تر تیمی را متشکل از بازرسان برای نظارت بر بازار تشکیل دهد.
وی با بیان اینکه مشکلات موجود به بهانه گرانی است و در این میان حرف کسانی‌که حق است را می‌شنویم، گفت: البته برخی نیز موج سواری می‌کنند و ما باید کار خود را برای نظارت و تنظیم بازار انجام دهیم.
استاندار همدان با اشاره به خرید محصول چغندرکارن افزود: تعهد 30 هزار تنی چغندرقند استان باید توسط کارخانه قند همدان خریداری شود و بقیه محصولات نیز به کارخانه های سایر استانها ارسال شود.
نیکبخت تاکید کرد: محصول چغندرکاران نباید بر زمین بماند و خراب شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ذخایر گوشت مرغ در سردخانه‌های استان همدان مناسب است و یک هزار و 630 تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان موجود است که تا شب عید به 2 هزار تن خواهد رسید.
نادر مومنی افزود: علت افزایش قیمت برخی محصولات دامی افزایش قیمت برخی نهاده‌ها است و تزریق آرام و دیر هنگام ارز از دیگر دلایل افزایش قیمت است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 700 تن ذرت در استان موجود است و 2 هزار و 500 تن به‌ زودی وارد استان می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه گفت: قیمت تخم مرغ در 2 ماه گذشته 26.2 درصد افزایش داشته است و همچنین در این مدت 133 قلم کالای مصرفی خانوار به طور میانگین 3.29 درصد رشد قیمتی داشته است.
حمیدرضا متین با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت پیاز، گوجه فرنگی و خیار، میانگین قیمت میوه و تره‌ بار نیز 26 درصد رشد داشته است، افزود: رشد قیمت کالاهای اساسی 3.29 درصد بوده که بیشتر به علت افزایش قیمت تخم‌مرغ و تره‌بار است.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.