فرشید بیات روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در مدارس هدف و شامل آموزش عبور و مرور ایمن در مدارس شهرستان های استان و با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود.
وی افزود: ارائه مفاهیم کتب آموزشی مرتبط با موضوعات ترافیکی، آشنایی کامل به شکل انفرادی و گروهی و توزیع اقلام ترافیکی از جمله اقداماتی است که در این طرح اجرایی می شود.
بیات ادامه داد: این اقدام به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی همانند سال های گذشته انجام می شود.
سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.
این مسئول پیرامون اثربخشی اجرای این طرح یادآور شد: با اجرای موفقیت آمیز این طرح در مدارس حاشیه راه های استان در سال های گذشته، تعداد تصادفات در مناطق زیرپوشش طرح در رده سنی دانش آموزان کاهش یافته و در حقیقت به صفر رسیده است.
گفتنی است پنج هزار و 300 کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.