محمد ناصر نیکبخت عصر پنجشنبه در نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان، افزود: مدیران موظفند هر ماه به همه شهرستان ها سرکشی کنند و پایان ماه گزارش این سرکشی ها و اقداماتی راکه داشته اند ارائه کنند.
وی با بیان اینکه مدیران هر شش ماه باید برنامه های خود را برای ارزیابی و رصد ارائه کنند، افزود: ایجاد اشتغال و رونق واحدهای تولیدی مهترین هدف استان است که باید با جدیت پیگیری شود.
وی اضافه کرد: بانک ها در زمینه منابع داخلی نیمه نخست امسال پنج هزار میلیارد ریال عقد قرار داد داشته اند، اما در زمینه این سهم کمتر پرداخت داشته اند که باید پرداختی بیشتری داشته باشند.
استاندار همدان تاکید کرد: برای اشتغال فراگیر روستایی سه هزار و 400 میلیارد ریال سهم ما به عنوان حداقل است که باید تلاش برای جذب بیشتر داشته باشیم.
نیکبخت با بیان اینکه مدیران بخش باید برای حل مشکلات متقاضیان و بانک ها ورود کنند، افزود: طرح ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند و متقاضی اهلیت داشته باشد تا بانک ها به آن طرح تسهیلات پرداخت کنند.
وی با تاکید بر احیا کارخانه های نیمه تعطیل، افزود: در دیدار با وزیر نفت، موضوع پتروشیمی های استان بخوبی پیگیری شد و وزیر نفت دستورات لازم را صادر کردند.

***باید از پیگیری مستمر دکتر غلامی برای احداث دانشکده دی8 تشکر کرد
وی با اشاره به جذب دانشجو در دانشکده دی 8 در بهمن ماه، گفت: راه اندازی این دانشکده برای همدان با جدیت پیگیری شد و در این زمینه باید از دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینا که به صورت مستمر پیگیر این مهم بودند، تشکر کرد.
استاندار همدان افزود: استان ها و دانشگاه های زیادی به دنبال تاسیس این دانشگاه بودند اما با اثبات امکانات و ظرفیت های دانشگاه بوعلی به عنوان پشتیبان، این دانشکده به همدان واگذار شد که آورده علمی و بین المللی برای استان است.
نیکبخت با اشاره به احداث بیمارستان 500 تختخوابی همدان نیز افزود: برای احداث این بیمارستان با بنیاد خیریه فرشچیان مذاکراتی داشتیم که مشارکت در احداث این طرح را پذیرفتند.
وی ادامه داد: احداث مرکز جامع سرطان استان را هم این بنیاد به صورت کامل تقبل کرده است و باید از این خانواده خیر قدردانی کنیم.

*** واگذاری 355 طرح به بخش خصوصی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان نیز در این نشست، گفت: 355 طرح استان از سال گذشته تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده است.
سید اسکندر صیدایی با بیان اینکه 269 طرح در همدان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است، افزود: سال گذشته 235 طرح به بخش خصوصی واگذار شد و از ابتدای سال جاری تاکنون 120 طرح واگذار شده است.
وی اعتبارات هزینه ای استان همدان را 2 هزار و 290 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: اعتبارات تملکی استان نیز پنج هزار و 60 میلیارد ریال است و 2 هزار و 30 میلیارد ریال آن اعتبار سرمایه انسانی است.

***پیش بینی 10 میلیارد ریال برای موزه سفال لالجین
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان اظهار کرد: برای موزه سفال لالجین 10 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین حدود 100 میلیارد ریال برای بخش کشاورزی، 164 میلیارد ریال از اعتبارات فنی برای صنعت و معدن و 80 میلیارد ریال به گردشگری استان تخصیص می‌یابد؛ ضمن اینکه برای برخی طرح های راکد اعتباری پیش‌بینی شده است.
صیدایی با اشاره به الزام قانون بودجه 96 و برنامه ششم بیان کرد: موضوع توسعه و اشتغال روستایی در بودجه امسال پیش بینی شده است و در کل کشور ساماندهی حدود پنج هزار روستا در طول برنامه ششم باید انجام شود.
وی با اعلام اینکه 929 روستای بالای 20 خانوار در استان همدان داریم، افزود: 118 روستا در سال 96 و 589 روستا در طول برنامه ششم توسعه در استان همدان دارای سند توسعه و اشتغال می شوند که در سال اول 118 روستا در این طرح شرکت می کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه برای سه برنامه مهم استان همچون جشنواره بین‌‌المللی تئاتر کودک، بزرگداشت آیت الله آقا نجفی و بزرگداشت باباطاهر اعتبارات بیشتری مورد نیاز است، افزود: 14 میلیارد ریال برای سه برنامه یاد شده، پیش‌بینی شده است.
7523/2090
گزارش از: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.