محمد ناصر نیکبخت روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا درباره منصور غلامی گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وقتی دولت تصمیمی می گیرد ما مدیران دولتی نیز باید احترام، حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی ادامه داد: مگر می شود دکتر روحانی رئیس جمهوری کشور یک نفر را به عنوان گزینه تصدی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری انتخاب و به مجلس معرفی کند و ما نه بگوییم .
گفتنی است صبح شنبه 29مهرماه 96، دکتر روحانی، به طور رسمی ' رضا اردکانیان' را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و 'منصورغلامی' را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
منصور غلامی عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا با مرتبه استادی، ریاست دانشگاه بوعلی سینا را در دولت‌های هفتم و هشتم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم برعهده داشته ‌است.
وی دارای مدرک دکترای تخصصی از دانشگاه آدلاید استرالیا است .
گفتنی است، منصور غلامی متولد سال 1332 در شهر همدان است که مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج وآموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان اخذ و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بوده ‌است.
وی از سال 1360 تا 1362سرپرستی دانشکده کشاورزی شهرکرد، وابسته به دانشگاه اصفهان را به عهده داشته و همزمان عضو جهاد دانشگاهی اصفهان نیز بوده است.
منصور غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال به ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی ‌سینا منصوب شد و تا پایان سال 1367 این مسؤلیت را عهده دار بود.
وی در سال 1370، برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه دانش آموخته شد و به ایران بازگشت.
پس از بازگشت به ایران، به مدت یک سال به‌ عنوان معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی‌سینا انجام وظیفه کرد و پس از آن، در دولت‌های هفتم و هشتم ریاست دانشگاه بوعلی‌ سینا را عهده‌ دار بود که او هم اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.
7523 /2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.