به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در این توییت در خصوص معرفی رضا اردکانیان و منصور غلامی به عنوان وزرای نیرو و علوم و تحقیقات و فناوری آورده است: دولت در انتخاب وزرا ... هر روز بهتر از دیروز. غلامی و اردکانیان، اصلاح طلب، با تجربه و بدون حاشیه. باید منتظر ذره بین فراکسیون ها بود.
به گزارش ایرنا، گفتنی است صبح شنبه 29مهرماه 96، دکتر روحانی، به صورت رسمی 'رضا اردکانیان' را بعنوان وزیر پیشنهادی نیرو و دکتر منصور غلامی را بعنوان وزیر پیشنهادی علوم، برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
منصور غلامی عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا با مرتبة استادی، ریاست دانشگاه بوعلی سینا را در دولت‌های هفتم و هشتم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم برعهده داشته ‌است. وی دارای مدرک دکترای تخصصی از دانشگاه آدلاید استرالیا است.
گفتنی است، منصور غلامی متولد سال 1332 در شهر همدان است و مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان اخذ کرد و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی از سال 1360 تا 1362سرپرستی دانشکده کشاورزی شهرکرد، وابسته به دانشگاه اصفهان را به عهده داشت و همزمان عضو جهاد دانشگاهی اصفهان نیز بود.
منصور غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد و در همان سال به ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی ‌سینا منصوب شد و تا پایان سال 1367 این مسئولیت را عهده دار بود.
وی در سال 1370، برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه دانش آموخته شد و به ایران بازگشت.
پس از بازگشت به ایران، به مدت یک سال به‌ عنوان معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی‌سینا انجام وظیفه کرد و پس از آن، در دولت‌های هفتم و هشتم ریاست دانشگاه بوعلی‌ سینا را عهده‌ دار بود و هم اینک نیز همین مسئولیت را در دانشگاه بوعلی سینا دارد.
به گزارش ایرنا، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در روزهای گذشته با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال مصلحت کشور هستند، تاکید کرد: مصلحت می دانیم که 'منصور غلامی' به کرسی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری تکیه بزند و این وزارتخانه از توانمندی وی بهره مند شود.
در همین چارچوب نمایندگان منتخب ادوار کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه بوعلی سینا نیز با انتشار بیانیه ای حمایت قاطع خود را از دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی به عنوان گزینه تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام و دوره مدیریتی وی در دانشگاه بوعلی سینا را طلایی ترسیم کردند.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.