نبض خبر می زد؛ بعد از چند روز سر و صدای رسانه ای این بار با حاشیه سازی های بیشتر بالاخره پهلوان پنبه آمریکائی ها به حرف آمد و باز هم مشتی توهین و تهدید و دروغ و دغل تحویل مردم جهان داد.
چهل سالی هست که گوش ایران از رجز خوانی این ابر قدرت پوشالی پرشده و به قول استاد رضای بنا تحلیلگر مسائل سیاسی محله ما، اینها همه گاف است، اصلا اسم ترامپ را باید بگذارند آقای گاف!
کسی که از بنگاه داری به رئیس جمهوری برسد بهتر از این نمی شود؛ در عجبم از رئیس جمهور کشوری که ادعای کدخدایی برجهان دارد اما تاریخ و جغرافیا نمی داند!
نه ایران را می شناسد و نه ایرانی را ...
او نمی داند که اینجا ایران است و خلیج فارسش نه خلیج که اقیانوسی جوشان است و همچون خاطره غواصان دلاورش تا انتهای زمان از حافظه تاریخ پاک نمی شود.
او هیچ نمی داند، نه از زور بازوی رستم و نه عجم زنده کردن فردوسی، او نامی از ابومسلم و خواجه نصیر ما ایرانی ها هم نشنیده.
با میرزا کوچک و سردار جنگل، امام قلی خان فاتح جزیره هرمز، ستارخان و باقر خان دلاوران سهند و سبلان هم غریبه است.
اصلا او نادان است؛ خیلی چیزها را نمی داند نه تنها تاریخ و جغرافیا که ادب هم نمی داند.
یاری رساندن ایرانی به هم کیش و مسلکان را به سخره می گیرد و نمی داند که ایرانی مرید و مرادی چون سیدجمال الدین اسدآبادی دارد که منادی آزادی بود و جهان وطن.
اینجا دیار بوعلی سیناست؛ هکمتانه، مهد هویت باستانی ایران که آمیخته ترین سکنه ایران را با مهربانی در خود جای داده است، ترک، فارس، کرد و لر؛ اینجا ایرانی کوچک و خلیج فارس در دل این ایران کوچک بسیار عزیز و ترامپ این نمی داند ... .
ساعت هشت و نیم صبح، جنب و جوش شهر همدان آغاز شده و مردم گویی همه چیز را می دانند؛ برخی هم در جواب سوالم پوزخندی می زنند، کی ترامپ! ولش کن بیخود گفته، از این حرفها زیاد می زنه، غلط کرده ... .

***خلیج فارس ناموس هر ایرانی
آرامگاه یک نفر ... ! آقای راننده خلیج فارس چقدر برایت اهمیت دارد؟ خلیج فارس مثل مسافرهایم است، مسافری که سوار تاکسی ام می شود حرمتش را نگه می دارم، بویژه خانم ها که حکم ناموسم را دارند. خلیج فارس هم مثل ناموس خودم دوست دارم. 'خلیج فارس ناموس من و همدانی ها و هر ایرانی است'.

***زنده باد خلیج فارس
به سختی راه می رود و اگر عصایش نبود همین چند قدم را هم نمی توانست بر دارد، نفسش به شماره افتاده ... اجازه می دهد تا کمکش کنم تا روی سکوی جلوی ساختمانی بنشیند و نفسی تازه کند. دل دل می کنم از خلیج فارس بپرسم یا نه! بالاخره دل را به دریا می زنم ... پدرجان از خلیج فارس چه خبر؟ نمی گذارد حرفم تمام شود. تو چجور خبرنگاری هستی که از من خبر می گیری؟ ترامپ! خیلی دلم میخاد ببینمش و با همین عصا گردنش را خورد کنم.
می خواهد از خاطرات جوانی اش در بندرهای جنوب بگوید و آن وقت ها که پایش رمق داشته و در پی لقمه ای نان، خلیج فارس را وجب به وجب جستجو کرده است. پدرجان من عجله دارم فقط یک جمله بگو برای خلیج فارس، و عصایش را دوباره بلند می کند 'زنده باد خلیج فارس'.

***مرگ بر آمریکا بهترین جواب
ظاهر بزک کرده شان که قدری با معیارهای مرد بودن فاصله گرفته، مُرددم می کند که این دسته از جوانان کشورم هم آیا در قید و بند وطن هستند؟ با لحنی قاطع می گویند به خدا منتظر یک اشاره هستیم تا لباس رزم بپوشیم و به جنگ بدخواهان ایران برویم و هر سه باهم هماهنگ می شوند 'مرگ برآمریکا' این بهترین جواب برای آمریکاست تا دیگر نه خلیج فارس را عربی صدا بزند و نه ایرانی جماعت را آدمکش و تروریست.

***ایران بی خلیج فارس، سفره بی نان
خمیر پهن و نازک را بر کف تنور می‌کوبد، منتظر می مانم تا جواب سوالم را بدهد، یک دور که بچرخد نان پخته شده، لبه نان را می گیرد و از تنور بیرون می کشد و روی توری فلزی می اندازد؛ این نان برکت سفره است، باید باشد؛ خلیج فارس هم مثل این نان است برکت ایران خلیج فارس است.
اصلا دخترم، ایران بی خلیج فارس یعنی سفره بی نان! خداقوت می گویم و چند نان تازه هم می خرم.
راننده، نانوا، سالخورده ها و جوانان حرفهای قشنگی زدند؛ همه نام جعلی عربی را برای خلیج فارس زشت و ناپسند می دانند و دست درازی به فرهنگ و داشته های مردم ایران را زشت تر، اینجا همدان است و همه دانا و هوشیار هستند و ترامپ این نمی داند!
به خانه می رسم، نانها را درون سفره امان می گذارم، آرزو میکنم که سفره ایران هرگز بی نان نماند!
/20907527
گزارش: زهرا زارعی** انتشاردهند: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.