به گزارش ایرنا تیمور کرمی مقدم روز یکشنبه در بازدید نمایندگان ملایر از طرح های خوداشتغالی و ساخت واحدهای مسکونی مددجویان ملایری اظهار کرد: از این تعداد سهمیه امسال احداث 26 واحد مسکن روستایی، 22 واحد مسکن شهری و 135 مورد بازسازی برای مددجویان کمیته امداد ملایر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: از 26 مورد سهمیه مسکن روستایی هم اکنون 40 واحد در دست اجرا است که 10 واحد تکمیل شده و 2 برابر سهمیه اعلام شده مسکن روستایی احداث شده است.
کرمی مقدم با بیان اینکه از سهمیه 22 واحد مسکن شهری در سال جاری، تاکنون چهار واحد احداث و هشت واحد نیز در دست احداث است ادامه داد: سهمیه ملایر در بازسازی و تعمیرات کلی و جزیی مسکن روستایی و شهری نیز 135 واحد است که 100 واحد در حال اجرا و 155 واحد معادل دو برابر سهمیه اعلام شده به اتمام رسیده است.
وی سهمیه ملایر در سایر موارد همچون احداث سرویس بهداشتی و حمام از محل اعتبارات درمان را 50 مورد عنوان و بیان کرد: ملایر در احداث مسکن برای مددجویان سرآمد است و با تلاش و همت بیشتر در صدد برای کسب جایگاه برتر استان در این زمینه هستیم.
مدیر کمیته امداد ملایر همچنین در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان این نهاد گفت: امسال در حوزه خودکفایی و اشتغال 88 میلیارد ریال اعتبار اعلام شده که از این مبلغ 72 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی و 16 میلیارد ریال وام های داخلی است که باید جذب و پرداخت کنیم.
کرمی مقدم ادامه داد: از ابتدای امسال 52 مورد وام داخلی با مبلغ چهار میلیارد و 800 میلیون ریال و 56 مورد وام بانکی با میزان تسهیلات 6 میلیارد و 800 میلیون ریال به مددجویان زیر پوشش پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در حوزه اشتغال 11 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شده، افزود: پرونده های متقاضیان ما برای پرداخت 88 میلیارد ریال در حوزه اشتغال و خودکفایی برای پرداخت آماده است، اما مشکل تامین ضمانت بانکی دارند.
وی بخش عمده مشکلات وام های اشتغال مددجویان را ضمانت های بانکی عنوان کرد و گفت: با توجه به همکاری خوب بانک ها در پرداخت وام های خوداشتغالی، اگر نسبت به تامین ضمانت کارمند برای مددجویان سخت گیری کمتری داشته باشند، انقلابی در حوزه اشتغال خانواده های زیرپوشش به وجود می آید.
وی همچنین به آموزش کوتاه مدت 980 مددجو با 9 میلیون و 900 هزار ریال اعتبار و آموزش بلند مدت 193 مددجو با 145 میلیون ریال اعتبار در حوزه اشتغال و خودکفایی طی سال جاری اشاره کرد.
کرمی مقدم با اشاره به پایدار بودن اشتغال کمیته امداد تاکید کرد: برای خودکفایی و ایجاد اشتغال خانواده های زیر پوشش این نهاد نیاز به حمایت و کمک بیشتر مسئولان، سازمان فنی و حرفه ای و همراهی بانک ها داریم.
نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه از یک واحد طرح خوداشتغالی تولید مبل و منبت با ایجاد پنج فرصت شغلی و همچنین یک خانواده زیرپوشش بازدید کردند.
همچنین نمایندگان ملایر از روند ساخت 12 واحد مسکن شهری مددجویان ملایر نیز بازدید کردند که زمین این مجموعه توسط خیر اهدا شده و با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
در حال حاضر بیش از 15 هزار مددجو در قالب هفت هزارو 500 خانوار زیر پوشش کمیته امداد ملایر هستند و از خدمات این نهاد استفاده می کنند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/1181
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.