محمدناصر نیکبخت روز یکشنبه در جمع مدیران امورمالیاتی همدان اظهار کرد: نباید برای وصول مالیات به واحدهای تولیدی فشار وارد کرد.
وی اضافه کرد: اداره امور مالیاتی باید یکی از حامیان اصلی تولید باشد چون در صورت رونق تولید واحدهای تولیدی می توانند مالیات خود را پرداخت کنند.
استاندار همدان اظهارکرد: هرچند انتظار می رود در وصول مالیات کوتاهی نشود اما اگر پی بردید که واحد تولیدی با وصول مالیات تعطیل می شود، اغماض کنید و راهکار برای جلوگیری از تعطیلی و وصول مالیات ارائه دهید.
نیکبخت اضافه کرد: برای جبران افزایش مالیات به جای افزودن مالیات واحدهای شناخته شده باید نسبت به شناسایی منابع جدید تلاش کرد.
به گزارش ایرنا وی گفت: علاوه بر وصول مالیات باید ارباب رجوع را تکریم و برخورد مناسب با زبان خوش، تعامل و راهنمایی داشت.
استاندار همدان افزود: کار وصول مالیات باید با دقت بیشتری انجام شود و هر جا شاهد اجحافی در حق فردی بودید ضمن پذیرش اشتباه نسبت به جبران آن اقدام کنیم.
نیکبخت یادآوری کرد: 800 واحد تولیدی در استان همدان تسهیلات دریافت کردند و حمایت های مجموعه اقتصادی استان منجر به فعال شدن واحدهای راکد شد.
وی با ذکر اینکه واحدهای تولیدی همدان بسیار آسیب دیده اند اضافه کرد: واحدهایی که به کار برگشته اند قرار است به ظرفیت تولیدی برسند و واحدهای جدید هم به زودی بهره برداری شوند.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه نحوه رفتار کارکنان مالیات باید امیدواری مودیان را در پی داشته باشد بیان کرد: مؤدی باید بداند مالیات در کجا هزینه می شود و چه خدماتی از این رهگذر عاید آنها می شود.
نیکبخت تصریح کرد: فرار از مالیات هنر نیست بلکه مردم باید بدانند که تاثیر پرداخت مالیات در ارائه خدمات و ساخت کشور بسیار زیاد است.
وی افزود: باید فرهنگ پرداخت مالیات و مشارکت مردم در ساخت کشور را در جامعه ترویج کرد.
16 تیر ماه در تقویم مناسبتی کشور به عنوان روز ملی مالیات نامگذاری شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.