به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حاجی‌رضا تیموری در گردهمایی ائمه جمعه استان همدان که با حضور مدیران عامل و ائمه جماعات صنعت آب و برق برگزار شد، با اشاره به اهمیت انرژی برق اظهار کرد: هدف از مدیریت مصرف برق کاهش میزان تولید و کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه کاربرد منطقی و خردمندانه انرژی الکتریکی و استفاده صحیح از آن است که نتیجه آن حفظ و حتی افزایش تولید و رفاه جامعه خواهد بود.
وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف انرژی و مبارزه با مصرف گرایی و پرهیز از اسراف از آموزه های دین مبین اسلام است گفت: آموزه‌های دین مبین اسلام و آیات متعددی در قرآن کریم بر ناپسند بودن اسراف اشاره کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه 'یک مساله هم در اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف است. مصرف هم باید مدیریت شود. باید خودمان را اصلاح کنیم، باید الگوی مصرف جامعه و کشور اصلاح گردد.' افزود: در این راستا سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف از سوی رهبر معظم انقلاب به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است.
*ضرورت نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به نقش موثر کودکان و نوجوانان به عنوان نسل آینده کشور گفت: با توجه به این امر نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه و در نتیجه لزوم آموزش و آشنا کردن کودکان با مصرف بهینه از منابع انرژی از ضروریات است.
تیموری تصریح کرد: مصارف ساعات اوج بار مشمول اضافه پرداختی و مصارف ساعات کم باری مشمول تخفیف می‌شود لذا انتقال مصارف به ساعات کم باری موجب کاهش بهای برق مصرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال 76 دولت موظف به اعمال صرفه‌جویی، منطقی کردن مصرف انرژی، حفاظت از محیط زیست و تعیین مشخصات فنی و معیارهای مصرف انرژی در مورد سیستم ها و تجهیزات انرژی بر شد گفت: با مدیریت سمت تقاضا، مدیریت مصرف، بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف، استفاده به‌جا و مناسب و بدون اسراف می‌توان نیروگاه مجازی ساخت.
وی ادامه داد: اگر همه مشترکان کشور فقط یک لامپ 100 واتی را خاموش کنند بدون هزینه چهار نیروگاه یک هزار مگاواتی مجازی مانند نیروگاه شهید مفتح ساخته می‌شود.
تیموری با اشاره به اینکه با اجرای راهکارهای بی‌هزینه و کم هزینه در ساختمان‌های عمومی، تجاری و مسکونی صرفه‌جویی 30 درصدی امکان پذیر خواهد بود اظهار کرد: استفاده از حس گرهای حضور افراد، در سیستم روشنایی ساختمان در بهینه سازی مصارف روشنایی موثر است.
* نقش مؤثر کشاورزان در بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق در استان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه استان همدان قطب کشاورزی است گفت: همکاری کشاورزان در بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق در استان می‌تواند بسیار موثر باشد.
تیموری ادامه داد: کشاورزان و صاحبان چاه‌های آب در صورت همکاری با شرکت توزیع برق و خاموش کردن موتور چاه خود در 31 روز متوالی و حداقل چهار ساعت اوج بار (8 تا 12 شب) و یا 11 صبح الی 15 عصر می‌توانند از پرداخت بهای صورتحساب برق مصرفی خود معاف شده و حتی از پاداش‌های درنظر گرفته شده استفاده کنند.
تیموری با اشاره به اینکه یک میلیارد و 200 میلیون نفر در جهان برق ندارند افزود: تمام مردم کشور ما در شهرها و 99 درصد جمعیت روستایی ما از نعمت برق بهره‌مند هستند.
وی عنوان کرد: کشور ایران با وجود داشتن یک درصد جمعیت جهان حدود 2 درصد انرژی جهان را مصرف می‌کند و جزو20 کشور پرمصرف جهان است.
وی مصرف برق در بخش های غیر مولد(مصرف خانگی) و تجاری را 2.5 تا چهار برابر استاندارد جهانی خواند و گفت: این نشان دهنده الگوی نامناسب انرژی در کشور است.
تیموری با تاکید بر استفاده از انرژی خورشیدی و بادی(انرژی‌های تجدیدپذیر) یادآور شد: استفاده از این انرژی‌های پاک محیط زیست را آلوده نکرده و گازهای گلخانه‌ای ایجاد نمی‌کند و به تعبیری دوست‌دار محیط زیست هستند و به آب و سوخت‌های فسیلی و گازی نیز نیاز ندارند.
شرکت برق استان همدان 704 هزار مشترک را زیر پوشش قرار داده است.
2087/6993
تنظیم کننده: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.