پیمان زرین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: حدود 11 گونه پرنده مهاجر از ابتدای سالجاری در تالاب شیرین سو فرود آمدند.
وی اظهارکرد: این تالاب بهار امسال میزبان گونه های مختلف پرندگان از خانواده آبچیلک، چوپا، اردک سرسبز، کاکایی، باکلان، کشیم، حواصیل سفید و خاکستری، چنگر و پرستو بود.
وی افزود: همچنین کارشناسان محیط زیست برای نخستین بار گونه زیبای 'سار صورتی' را در حاشیه تالاب شیرین سو مشاهده کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ اضافه کرد: با توجه به گرم شدن هوا پرندگان موجود در تالاب شیرین سو اقدام به ترک این تالاب کردند.
زرین گفت: هم اینک تنها 2 گونه پرنده شامل لک لک و چنگر به تعداد حدود 22 قطعه در تالاب حضور دارند و این پرندگان تا فرا رسیدن فصل سرما و یخ بستن سطح آب میهمان تالاب هستند.
وی افزود: به منظور جلوگیری از شکار پرندگان تیمهای محیط زیست اقدام به سرکشی از این تالاب کرده و تاکنون شکاری در این محدوده صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: همچنین به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گشت های مشترکی با حضور عوامل دامپزشکی صورت گرفت که تاکنون حتی یک مورد تلف شدن پرنده ملاحضه نشده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ اظهارکرد: پروانه صید ماهی با قلاب از 10 روز پیش در اختیار متقاضیان قرار گرفته و هر فرد می تواند 2 پروانه دریافت کند.
زرین اضافه کرد: آخرین مهلت صید پایان دی ماه سالجاری بوده ولی صیادان از زمان اولین صید 2 ماه زمان دارند و با هر پروانه مجاز به صید 10 قطعه ماهی هستند.
تالاب زیبای شیرین سو به وسعت 300 هکتار و پهنه آبی 40 هکتار در نزدیکی شهر شیرین سو از توابع شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد.
استان همدان دارای 27 تالاب است و همه ساله با آغاز فصل مهاجرت 70 تا 90 گونه پرنده در تالابهای این استان حضور می یابند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.