به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مجید اسماعیلی کارگردان "ماهی سیاه کوچولو" عصر امروز در مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و در جمع هنرمندان بسیجی اظهار داشت:اساس هنر آن است که آن چیزی که آسمانی است را به زمین نازل کرده و به محتوایی قابل دیدن برای مردم تبدیل کند.

وی افزود: در فضای کنونی بسیار مهم است که اولویت ما معلوم شود تا مباحثی که ارزش آن را دارند که تبدیل به آثاری فاخر شوند، مشخص شده و در قالب هنر ارائه شود.

اسماعیلی بیان کرد: حق مسلم همه ما این است که روایت خودمان از خودمان را بر عهده بگیریم و بگوییم "من کی هستم" که این نیز با آثار و محتوایی که انسان تولید می‌کند، معلوم می‌شود.

وی عنوان کرد:اگر در دنیای امروز این اتفاق جابه‌جا شود و افراد دیگر بیان "روایت ما" را بر عهده بگیرند قرائت‌های مختلفی را از ما رائه می‌دهند بنابراین اگراین افراد دوستان ما باشند یا دشمنان ما نتایج متفاوتی به دست می‌آید.

کارگردان" ماهی سیاه کوچولو" با اشاره به اینکه غربی‌ها با تسلط بر هنر و نحوه ارائه آن جنایات خود را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که همه آن را بپذیرند، ابرازکرد:اگر روایت ما نیز دست دشمنان بیفتد افرادی بی‌احساس، آدم کش و مهاجم معرفی می‌شویم.

وی با بیان اینکه هنر یعنی واقعیات را طوری بیان کنیم که مردم آن را بفهمند گفت:زمانه زمانه‌ای نیست که بشود با استراحت، خوابیدن، کسالت ویا تنبلی سپری شود چرا که اگر نتوانیم حرف حق خود را به زبان هنر و قابل فهم مطرح امنیت ملی و مرزهای ما به خطر می‌افتد.

اسماعیلی گفت: اگر حرف حق انقلاب تبدیل به هنر نشده و به جهان عرضه نشود آن وقت با مشکلات بسیاری رو به رو می‌شویم و لازم است باور آمریکایی‌ها را که می‌گویند ما حرفی برای گفتن نداریم را باطل کنیم.

وی تصریح کرد:دو یا سه سال است که از نگارش نامه رهبری به جوانان آمریکای شمالی و اروپائی می‌گذرد اما ما کار قابل عرضه‌ای در عرصه هنر برای تبلیغ بیشتر آن انجام نداده‌ایم بنابراین امسال باید حرف‌های زیبای دینمان را به موضوعی قابل فهم برای مردم جهان آن هم در قالب هنر تبدیل کنیم.

 به گزارش تسنیم، مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی عصر امروز به همت خانه هنرمندان انقلاب اسلامی همدان و بسیج هنرمندان در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار شد و از هنرمندان همدانی مانند حمید حسام و بهناز ضرابی زاده تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612361
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.