سردار بخشعلی کامرانی صالح روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به علت شیوع کرونا همچنان مکان های عمومی نظیر هتل ها، مسافرخانه ها و رستوران ها تعطیل هستند و در این اماکن ماه رمضان نیز خدماتی ارائه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تیم‌های ویژه گشتی پلیس راهور و انتظامی در ماه رمضان فعال شده و با افرادی که اقدام به تظاهر به روزه خواری در ملا عام دارند برخورد می کنند بنابراین توصیه می شود شهروندان و مسافران حرمت این ماه را نگهدارند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: تیم های ویژه انتظامی این استان اماکن عمومی، پارک و تفرجگاه ها را نیز رصد کرده و فضای عمومی و فضاهای تفریحی را تحت نظر دارند.

سردار کامرانی صالح با دعوت مردم به رعایت شئونات اسلامی و مسائل شرعی تاکید کرد: چنانچه فردی نسبت به رعایت آداب، حفظ حرمت و تعظیم شعائر در ماه مبارک کوتاهی کند با برخورد پلیس مواجه می شود.

وی افزود: تظاهر به روزه خواری در ملاء عام حتی از سوی مسافران جرم تلقی می شود بنابراین مسافران نیز باید همانند سایر شهروندان نسبت به رعایت آداب این ماه مبارک همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین مسوولان واحدهای صنفی باید اصول پیش بینی شده توسط پلیس را رعایت کنند و در صورت تخلف با مدیر واحد صنفی متخلف برابر قوانین و مقررات برخورد شده و علاوه بر پیگرد قضایی، واحد صنفی نیز تعطیل می‌شود.

برابر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هرکس علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرام (از جمله روزه خواری) کند به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.