‍ علی اصغر نقی‌ئی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت سرمایه گذاری بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و غذایی در استان مطلوب است و سال گذشته زمینه اشتغال ۳ هزار و ۶۶ نفر را در این حوزه فراهم کرد.

وی گفت: با انسجام و هماهنگی موجود در استان، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع قانون بودجه سال ۱۳۹۸ تا پایان سال منجر به عقد قرارداد شد و ۱۴۴ میلیارد تومان نیز آماده عقد قرارداد است.

نقی‌ئی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا شهریور امسال بیش از ۵۵۰ میلیار تومان ارزش قراردادهای منعقد شده و بودجه جذب شده باشد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: در مجموع حجم تقاضای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این استان به شدت افزایش یافته است و بر اساس آمار پروانه های تاسیس سیستم سازمان نظام مهندسی کشاورزی بالغ بر ۷۷۰ طرح صنعتی و روستایی در استان در مراحل مختلف احداث، معرفی به بانک و مشارکت هستند.

نقی‌ئی گفت: سرمایه مورد نیاز این تعداد طرح صنعتی افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که پیش بینی می شود طی سه سال آینده و تا پایان سال ۱۴۰۱ اغلب آنها به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه بحران کرونا موقتی است و امیدواریم بتوانیم با کمترین آسیب از آن بگذریم، گفت: در رابطه با شیوع کرونا و ایجاد وضعیت نامناسب در برخی از واحدهای تولیدی، راهکارهای مالی از طریق کمیته اقتصادی استان پیشنهاد شد و موضوع در حال پیگیری است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش کشاورزی اعلام کرد: افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان حجم طرح های صنعتی است که در سطح استان در دست احداث است که طبق پیش بینی ها، بیش از پنج هزار اشتغال را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.