منوچهر کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اهالی این استان بسیار در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند بنابراین انتظار می رود همچنان این ویروس را جدی بگیرند و هوشمندانه و با رعایت اصول و نکات بهداشتی از مراجعه های غیرضروری به خارج از منزل پرهیز کنند.

وی درباره احتمال بروز موج اپیدمی کرونا هشدار داد و افزود: همچنان بر مدیریت مردمی ویروس کرونا در استان همدان تاکید دارم یعنی اصناف و کسبه بدانند که در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی در گام نخست آنها و خانواده هایشان در معرض خطر ابتلا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مراجعه های غیرضروری به سطح شهر همچون مورد اخیر دریافت سیم کارت رایگان، خریدهای غیرضروری و حتی روزانه می تواند برای مردم مشکل جدی ایجاد کند.

وی ادامه داد: بنابراین از مردم می خواهیم این هشدارها را جدی بگیرند تا با بستری شدن شمار زیادی از شهروندان در بیمارستان ها و تکمیل شدن ظرفیت مراکز درمانی مواجه نشویم.

کرمی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط کارکنان مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، مراکز توانبخشی، زندان ها و مراکزی که به صورت خوابگاهی و شبانه اداره می شوند، ضروری است، گفت: رعایت نکردن نکات بهداشتی در این حوزه ها می تواند بیماری را به فضاهای بسته هدایت کرده و ساکنان این مجموعه ها را دچار مشکل جدی کند.

وی ادامه داد: بنابراین کارکنان بیمارستان ها و فعالان در مراکز خاص باید نکات بهداشتی را در محیط خانه و محل کار دوچندان رعایت و این کار را برای خود علاوه بر دلسوزی یک مسوولیت اجتماعی تلقی کنند.

بگفته کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز /شنبه/ ۳۰ فروردین ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۳۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.